کنسرت «روایت اصفهان» همزمان با انتشار آلبوم در تالار رودکی برگزار می شود

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 10 مرداد 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فرهاد فرحبخش: کنسرت موسیقی بی کلام «روایت اصفهان» همزمان با انتشار آلبوم این گروه، دوازدهم مرداد ماه از ساعت 21 در تالار رودکی به روی صحنه خواهد رفت.

در این کنسرت حسام اینانلو (کمانچه)، پویان بیگلر (تار) و پریچهر خواجه (قانون) به عنوان نوازنده بر روی صحنه هنرنمایی خواهند کرد و قطعات آلبوم خود را که توسط موسسه فرهنگی ـ هنری «پرده هنر» با مدیریت امیرعباس ستایشگر به انتشار رسیده را اجرا می کنند تا هر کدام، برداشت شخصی و موسیقایی خود را از مایه آواز اصفهان ارائه کنند.

حسام اینانلو متولد سال 1366 در تهران است که علاقه زیادی به تجربه کردن در فضای های متفاوت و نوین در عرصه موسیقی به ویژه کمانچه نوازی دارد. آلبوم های «یال و باد» و «هم ساز» (به صورت انفرادی)، «در آغوش باد» (با شعر و صدای اردشیر رستمی)، «وهم» (با همراهی نوید افقه و تونی اورواتر)، «رام» (دونوازی با پیمان یزدانیان)، «نجوایی برای باد» (اودای رامداس و آمینو مانیش)، «ابوعطا» (مظفر شفیعی و آبتین غفاری)، «صبح امید» و «پشت پرچین سخن» (مجید درخشانی)، «شب آینه های نور» (محسن کرامتی و امیرعباس ستایشگر)، «هنگام که گریه می دهد ساز» (مجتبی عسگری)، «چهار راه» (حسین حمیدی)، «در آینه اوهام» (ترگل خلیفی و همایون نصیری) جز آثار این نوازنده کمانچه محسوب می شود.

«پریچهر خواجه» نیز در سال 1356 در تهران به دنیا آمد. موسیقی و نواختن قانون را از سال 1367 با ورود به هنرستان موسیقی دختران نزد «ملیحه سعیدی» آغاز کرد و در کنار این ساز با نواختن پیانو، تنبک و کمانچه نیز آشنا شد. در سال 1374 با رتبه اول از هنرستان موسیقی فارغ التحصیل شد و باز با رتبه اول در دانشگاه هنر پایان نامه گرفت. سپس به کسب درجه کارشناسی ارشد آهنگسازی نائل آمد و در حال حاضر در همان دانشگاه تدریس می کند. وی ضمن برخورداری از آموزش های بی دریغ سیمین آقا رضی، از تعالیم استادانی چون حسین دهلوی، محمد اسماعیلی، فرهاد فخرالدینی، هوشنگ ظریف، هوشنگ کامکار، کامبیز روشن روان، حسین علیزاده، احمد پژمان، محمد رضا درویشی و بسیاری دیگر بهره گرفته است.

در بیوگرافی «پویان بیگلر» آهنگساز، نوازنده تار و سه تار آمده است: وی متولد 1361 در همدان است. از کودکی نزد استادان بزرگی همچون داریوش زرگری و ارشد تهماسبی به فراگیری موسیقی پرداخت. دوره عالی را در محضر استادان داریوش طلائی و محمدرضا لطفی گذراند و در کارشناسی ارشد از محضر استادان شریف لطفی و محسن حجاریان بهره برد. وی در کنسرت های بسیاری از جمله کنسرت های پژوهشی با همراهی داریوش طلایی، حمید متبسم و همایون شجریان (باشگاه انقلاب) شرکت داشته است. همچنین در آلبوم های «وطنم ایران»، آلبوم تصویری «سپیده»، «سیمرغ»، «خانه غریب» و «سوگ بهار» نیز همکاری نموده است. او ساخت موسیقی چند فیلم کوتاه، مستند و ساخت قطعه «انسانم آرزوست» را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

لازم به توضیح است، مجموعه «روایت‌ ها» از اوایل سال 94 توسط موسسه «پرده هنر موسیقی» راه‌ اندازی شد. اولین آلبوم این مجموعه در پاییز همان سال با عنوان «روایت ابوعطا» منتشر شد و محمدرضا ابراهیمی با ساز عود، احسان ذبیحی ‌فر با ساز کمانچه، سیامک جهانگیری با ساز نی و امیرعباس ستایشگر با ساز سه‌ تار هر کدام روایت شخصی خود را از ابوعطا ارائه کردند. این پروسه در حالی طی می شود که هیچ‌ کدام از هنرمندان اثر، قطعه یکدیگر را تا قبل از انتشار نشنیده اند.

مجموعه «روایت‌ها» یک مجموعه دوازده ‌تایی خواهد بود و هر آلبوم سه تا چهار اجرا از هنرمندانی را دربر می ‌گیرد که رها از قید هر غرضی به روایت خود از آنچه می‌ اندیشند، می‌ پردازند. این روایت‌های شخصی و گوناگون تنها یک مشخصه ثابت دارند و آن هم روند دستگاه انتخابی برای هر اجراست.

گفتنی ست، علاقمندان به تهیه بلیت این کنسرت می توانند از طریق سایت تیوال اقدام به خرید بلیت کنند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005