اجرای کنسرت دونوازی «امیرحسین حقیقی» و «افشین هنرور» در آباده شیراز

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 9 مرداد 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شروین فریدنیا: کنسرت دونوازی سه تار و تنبک «امیرحسین حقیقی» و «افشین هنرور»، 8 مرداد ماه در آباده شیراز به روی صحنه رفت.

در کنار این اجرا که از ساعت 21 در سالن آمفی تئاتر شهرداری این شهر مبتنی بر مرکب نوازی کار خود را آغاز کرد، کارگاه شناخت و تحلیل ردیف موسیقی ایرانی نیز برگزار شد.  

در توضیح این کنسرت آمده است: نغمه‌ ها در فضایی کاملا  سیال شکل می‌ گیرند؛ با فراز و فرودهای گاه آنی و گاه آرام، برگرفته از ترکیب‌ه ای بدیع شاه گوشه‌هایی (مُدهایی) که تاکنون اینچنین کنار هم نیامده‌ اند. همچنین واریاسیون‌ های متعددِ مضراب‌ های راست و چپ، الگوهای مضرابی متفاوتی ارائه می‌دهد، به‌ طوری‌ که ساختار ملودی‌ ها را تحت‌ الشعاع قرار می‌ دهد. استفاده از واخوان (سیم بم) به عنوان سیم ملودیک و گاه هارمونی همراه نغمه‌ ها بر روی سیم اول و دوم، به شکل محسوسی شنیده می‌شود.از ویژگی‌های دیگرِ این اجرا، نغمه ‌پردازی بر روی سیم مُشتاق (سیم سوم) است.

«امیرحسین حقیقی» متولد سال 1366، نوازده سه تار و شورانگیز و دانش آموخته رشته موسیقی از دانشگاه تهران و مدرس دانشگاه است. وی موسیقی را از دوران کودکی  به صورت حرفه ‌ای دنبال کرده است و بجز سازهای تخصصی خود، در نواختن پیانو و تنبک نیز تبحر دارد و یکی از شاگردان استاد حسین علیزاده بوده است. وی که از نوادگان شاعر و عارف معروف لک‌ زبان «ملاحقعلی سیاهپوش» است، سرپرستی و آهنگسازی گروه‌ های موسیقی ایرانی «مهر» و «نوبانگ» را بر عهده دارد. ایشان که در فستیوال موسیقی جوان مقام برگزیده را کسب کرده، اجرای کنسرت‌های متعدد تک نوازی مبتنی بر مرکب نوازی موسیقی ایرانی را در رآس کار خود قرار داده است.

«افشین هنرور» نیز متولد سال 1367 در شیراز و فارغ التحصیل رشته حسابداری است. موسیقی را با فرا گیری ساز تنبک نزد محمدرضا سقایی از سال 80 آغاز می کند.  کسب دوره های پیشرفته نزد نوید افقه، آشنایی با ساز های سه تار و دف،کسب مقام اول تنبک نوازی در جشنواره موسیقی دانش آموزان استان فارس در سال های ۸۳ و۸۴، کسب مقام اول کشوری در بخش تک نوازی تنبک درجشنواره هنر های آوایی سال ۸۵ و ۸۶، کسب مقام های برتر جشنواره های گروه نوازی استان فارس، کسب مقام های برتر در جشنواره های تاتر در بخش موسیقی متن در سطح استان و کشور، نوازندگی در آلبوم «بر چشمه خورشید» با صدای سالار عقیلی و آهنگسازی کیوان کیانیان، نوازندگی در آلبوم موسیقی محلی «حسرت بلبل» با صدای کاظم لشکری، اجرای کنسرت های متعدد در سطح کشور و همکاری با گروه های «شکیبا»،«سرو»، «ناسوت»، «دلشدگان»، «اشاره»، «صبا»، «بالوشان» و «مآذون» از جمله نقاط عطف کارنامه هنری وی است که می توان به آن اشاره کرد.

گفتنی ست، این دو نوازنده پیش از این در تاریخ 8 تیر سال جاری، کنسرت دونوازی خود را در خرم آباد به روی صحنه برده بودند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005