استقبال مخاطبین از انیمیشن موسیقایی «سرزمین انار» به آهنگسازی حمیدرضا آفریده

« بازگشت به لیست | شنبه 13 مرداد 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ روزبه فرهمند: انیمیشن موسیقایی «سرزمین انار» با نوازندگی و آهنگسازی حمیدرضا آفریده با استقبال علاقمندان مواجه شد.  

کارگردانی این پروژه تصویری را ندا هاشمیان بر عهده داشته که حدود دو سال پیش اولین همکاری مشترک را با حمیدرضا آفریده در زمان ساخت موزیک ویدئو «سال های رنگی» تجربه کرده بود.

این دو ویدئو که با داستانی در امتداد یکدیگر ساخته شده اند، داستان دختری را روایت می کنند که پس از خروج از خانه سمبلیک، در ویدئوی اول در کوچه و خیابان و مواجه با مردم اتفاقات مختلفی را پشت سر می گذارد و حال، این دختر به گذشته سفری درونی کرده و خاطرات دوران کودکی خود را مانند بازی های کودکانه، مادر و مادربزرگ، زمان تحصیل و غیره را مرور می کند.

این دو هنرمند که با توجه به شکل داستانی موزیک ویدئوهای مشترکشان، تصمیم دارند این پروژه تصویری را برای رسیدن به یک آلبوم ادامه دهند، از فضای موسیقی ایرانی برای تنظیم به منظور ارائه و شناخت مخاطب عام با ویژگی های ارزشمند موسیقی اصیل استفاده کرده اند.

در پروژه «سرزمین انار» حمیدرضا آفریده به جز آهنگسازی و تنظیم موسیقی این اثر، نوازندگی کمانچه پنج سیم، کمانچه، قیچک و سه تار را بر عهده داشته است. همچنین بهروز بیگی (یسنای) و حسین صالحی (بندیر و دهل) نواخته اند و میکس و مسترینگ آن را نیز بردیا یوسفی انجام داده است. 

گفتنی ست، حمیدرضا آفریده متولد 1369 در تهران است. او دانش آموخته رشته موسیقی در هنرستان سوره و دارای لیسانس موسیقی از دانشگاه عالی موسیقی نزد اساتیدی همچون اردشیر کامکار، هادی منتظری، شهرام صارمی و احسان ذبیحی فر است. همچنین مباحث نظری و تئوریک را در محضر اساتیدی چون امیر اسلامی، محمد نوری، وارطان ساهاکیان، کارن کیهانی، دکتر لوریس هویان، دکتر محمدرضا آزاده فر آموخته است.

آفریده در جشنواره های بسیاری جوایزی از جمله و... افتخار کسب کرده است. وی که تا به امروز با گروه های «مهربانی»، «همایون»، «سرو آزاد»، «اشراق»، «اساطیر»، «نوای مهر» و . . . همکاری داشته، دارای مقام اول در بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر، مقام دوم در بخش گروه نوازی جشنواره جوان، جشنواره بیست و پنجم موسیقی فجر و . . . است.

علاقمندان می توانند این ویدئو را از طریق کانال حمیدرضا آفریده به نشانی Telegram.me/hamidreza_afarideh دانلود کنند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005