کنسرت آذری «رحیم شهریاری» همراه با حرکات آیینی «لزگی» در برج میلاد

« بازگشت به لیست | شنبه 13 مرداد 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهنام صادقی: کنسرت «رحیم شهریاری» با حرکات آیینی آذربایجانی، پانزدهم شهریور در برج میلاد برگزار خواهد شد.

ایشان که در حال حاضر مشغول برگزاری تور کنسرت خود در آمریکا و کانادا است، در تازه ترین کنسرت پایتخت خود به تهیه کنندگی علی حق شناس و به همت موسسه فرهنگی ـ هنری کامیاب بهاران، طی دو سانس در ساعت های 18 و 21:30  میزبان طرفدارانش برای اجرای ماندگارترین قطعاتش خواهد بود.

در توضیح حرکات آیینی که با عنوان «لزگی» مشهور هستند، آمده است: حرکات آیینی آذربایجانی از نسلی به نسل بعدی منتقل شده و به مرور توسعه یافته‌ اند. بعضی از این رقص‌ ها در اصل جزء مراسم دینی هستند و ریشه در فرهنگ و تمدن آذربایجان دارند و جزئی از هویت مردم آذربایجان لقب گرفته اند. «لزگی» حرکاتی حماسی، با وقار، پر تحرک و ریتمیک است که توسط مردان به صورت دسته جمعی و با هنرنمایی تک تک ایفاگران با حرکاتی بدیع و گاه اکروباتیک، چرخش روی زانوها و پرش ها اجرا می شود.

رحیم شهریاری در سال 1349 در محله «شنب غازان» تبریز متولد شده است. از همان کودکی خواندن را آغاز می کند و همزمان با تحصیل در دانشگاه، ساز قارمون را نزد استاد یوسف عظیم زاده و برخی از اساتید جمهوری آذربایجان می آموزد. از سال 1368 کار حرفه ای خود را ضمن همراهی با گروه «سهند» به سرپرستی رشید وطن دوست و همچنین گروه های موسیقی هلال احمر تبریز، دانشگاه آزاد و . . . آغاز می کند.

در سال 1375 و همزمان با تشکیل گروه «آراز» این خواننده فعالیت های خود را گسترش داد و کنسرت های بیشماری را در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است.

لازم به ذکر است، علاقمندان به تهیه بلیت این اجرا می توانند از طریق سایت ایران کنسرت اقدام به خرید آنلاین کنند.

 

ارسال نظر
رزا برازنده : موسیقی آذری
0 0
واقعا جذابیت موسیقیشون آدمو به شعف میاره،حتی منی که نمی فهمم معنی زبان زیبای ترکیو
H : موسیقی سنتی
0 0
خیلی عالیه کارشون. دنیارو بافرهنگ وموسیقی ورقص اصیل ایرانی آشنا میکنن. واین باعث میشه دنیا از فرهنگ ایرانی تصویر زیبایی داشته باشه. واین که همراه با خوندن از رقص لزگی استفاده میکنن خیلی عالیه. وهمرو به وجد میاره. خودشونم که بی نظیرن هم صداشون وهم آهنگاشون.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005