کنسرت گروه بانوان «تیدا» به سرپرستی «ترگل خلیقی» در فرهنگسرای نیاوران

« بازگشت به لیست | یکشنبه 14 مرداد 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 4 )

اختصاصی سل.نیوز/ سونیا باستانی: گروه موسیقی بانوان «تیدا» به سرپرستی و نوازندگی تار «ترگل خلیقی» هشتم شهریور ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

در این کنسرت خوانندگی قطعات را راحله حاجی زاده بر عهده خواهد داشت و بیتا قاسمی (قیچک باس)، مهسا شهبازیان (قانون)، نیلوفر شهبازی (کمانچه)، سمانه گلکار (تنبک و نقاره) و عسل ملک زاده (دف و دایره) دیگر اعضای ارکستر «تیدا» هستند که بر روی استیج هنرنمایی خواهند کرد. در این اجرا چند قطعه آذری نیز اجرا خواهد شد که بی شک برای بانوان علاقمند، شنیدنی خواهد بود.

ترگل خلیقی که سرپرستی گروه بانوان «تیدا» را بر عهده دارد، متولد سال 1366، نوازنده تار و رباب، فارغ التحصيل هنرستان موسيقي دختران و دارای مدرك كارشناسي ارشد از دانشگاه هنر است که برای فراگیری موسیقی از محضر اساتیدی همچون هوشنگ ظريف، محمود بهروز، محسن نفر و شهريار فريوسفي بهره برده است.

وی تا به امروز با گروه های «اشتياق» به سرپرستی و خوانندگی عليرضا قرباني، «سيمرغ» در کنار همايون شجريان و حميد متبسم، اركستر ملي به رهبري برديا كيارس، «خنياگران مهر» به سرپرستی  بهزاد عبدي، «مهر» (محمد معتمدي) آنسامبل تهران (مهيار عليزاده)، «مهتاب»، «پاليز»، اردشیر و بیژن کامکار همکاری داشته است.

همچنین به عنوان نوازنده در آلبوم های «سيمرغ» (اثر همايون شجريان )، «در آيينه اوهام» (دونوازي رباب و كمانچه)، «گاهي سه گاهي» (محمد معتمدي)، «ابروكمان» (محمد معتمدي و احسان ذبيحي فر)، «در شعله با تو رقصان» (مهيار عليزاده)، «هيچ مگو» (مجتبي عسگري) «آن روزها» ( وحيد تاج و فريدون پوررضا)، «بشنو از نو» (بهرام دهقانيار) ساز نواخته است.

ایشان که تجربه حضور در اجراهای فستيوال هاي بين المللي را به صورت تك نوازي و گروه نوازي همراه با كسب مقام در كشورهای كويت، هلند، آلمان، سوييس، ايتاليا، ابوظبي، چين، سليمانیه عراق و . . . دارد، در موسیقی سریال های «پرده نشین» و «زعفرانی» نیز ضمن همکاری با مهیار علیزاده، نوازندگی کرده است.

گفتنی ست، بانوان علاقمند به تهیه بلیت این کنسرت که از ساعت 15 آغاز خواهد شد، می توانند از طریق سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com اقدام به خرید آنلاین کنند.

ارسال نظر
بهارعابدی : موسیقی زنان
0 0
به نظر من ، بانوانی مانند ترگل خلیقی باید الگوی تمام دختران ایرانی باشند اینکه‌چطور با اراده علاقه اش را‌دنبال کرده و به موفقیت های فراوان رسیده به دلیل تمام زحمات اوست . موفقیت های بزرگی مانند تک نوازی و گروه نوازی در فستیوال های بین المللی . این خبر ها باعث دلگرمی می شود .
رزا برازنده : موسیقی بانوان
0 0
چه خوب و عالی کاش می شد صدای بانوان سرزمینم به گوش همه می رسید نه اینطوری،اما باز هم با این محدودیتها اگه سری به کنسرتاشون بزنیم می بینیم که کار خودشونو انجام می دن:))))
Fatemeh.z : بانوان توانمند
0 0
بانوانی همچون ترگل خلیقی الگویی برای همگان هستند که نشان دهند ما بانوان نیز می توانیم .اگرچه با وجود موانع و محدودیت های بسیار به تلاش خود ادامه می دهند تا به آنچه که لیاقتشان را دارند دست یابند.با آرزوی موفقیت برای تمام بانوان سرزمینم.🌹
حميد ادهمي : صداي كم نظير خانم راحله حاجي زاده
0 0
صداي اين هنرمند گرامي را لطفاً در رسانه هايي مثل يوتوب قرار بدهيد
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :