با همراهی گروه موسیقی «مستان»

اپرای بزرگ «حلاج» اثر پرواز همای برای یک شب دیگر تمدید شد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 15 مرداد 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهاب آقاجانی: اپرای «حلاج» اثر پرواز همای همراه با گروه «مستان»، با تمدید اجرا، طی روزهای 21 و 22 مرداد در ایوان عطار کاخ سعدآباد به روی صحنه خواهد رفت.

در این اپرا که از ساعت 21 به مدت 90 دقیقه اجرا خواهد شد، سرودن اشعار (بر اساس سروده هایی از همای، مولانا، عطار و حافظ)، آهنگسازی، کارگردانی و خوانندگی نقش «حلاج» را پرواز همای بر عهده دارد و محمدحسین صفری در نقش «شبلی» ایفای نقش کرده است.

همچنین حسین صالحیان (طراح گریم)، بهزاد جاودان‌ فر (طراح حرکات)، رضا حیدری (طراح نور)، حامید بیگ (صدابردار) و سار اسفندیاری (طراح لباس) در این اپرا بوده اند.

همای که تجربه دو اپرای موفق «موسی و شبان» و «عشق و عقل» را در کارنامه هنری خود دارد، در سومین پروژه اپرایی خود، داستان پیدایش، مبارزه و به دار آویختن «حلاج« را به تصویر کشیده است.

در خلاصه داستان «حلاج» آمده است: اواخر قرن دوم، ادیب و سراینده ‌ای بزرگ به نام «حسین منصور حلاج» مبارزه ‌ای ملی و ایدئولوژیک و عارفانه را علیه خرافه ها و تندروی‌ ها و فساد و نابرابری‌ ها آغاز می‌ کند که با خشم صوفیان و خلفای آن زمان بغداد، دستگیر و هشت سال او را از زندانی به زندان دیگر انتقال و در پایان او را به اتهام دروغین ربوبیت محاکمه ‌اش کردند و به شیوه فجیعی او را کشتند و به دار آویختند و پیکرش را سوزاندند و خاکسترش را بر باد دادند.

لازم به اشاره است، «پرواز همای» به عنوان یکی از خوانندگان صاحب سبک، متولد 20 بهمن ماه 1358، دیپلم خود را از هنرستان کمال‌الملک رشت کسب کرد و با علاقه‌ فراوان به شعر، آواز و آهنگ وارد دانشگاه آزاد تهران شد و با ساز تخصصی سه ‌تار و پیانو تحصیلات خود را در دانشگاه به پایان رساند.

او همچنین خواننده‌ گروه ارکسترال به آهنگسازی شهرداد روحانی در آمریکا بوده‌ است و تا به حال، کنسرت های مختلفی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دانشگاه هنر تهران، دانشگاه فردوسی خراسان، دانشگاه صنعتی شریف تهران، تالار وحدت، جشنواره موسیقی فجر، فضای باز کاخ نیاوران، تور کنسرت‌های آمریکا، کنسرت گیلان، فضای باز حوزه هنری، کنسرت ارکسترال با سرپرستی شهرداد روحانی و تور کنسرت‌هایی از هامبورگ تا هلند و غیره را به روی صحنه برده است.

گفتنی ست، بلیت فروشی این اپرا که از ساعت 15 روز 13 مرداد در سایت تیوال آغاز شده است، برای خرید آنلاین در اختیار علاقمندان دارد.

ارسال نظر
فاطمه دشتی : _
0 0
پرواز همای داستان های زیبایی رو برای اجرا انتخاب کرده که به طبع انتظارات طرفدارانش هم بالا میره. موفقیت ایشان در اجرای دو داستان قبلی خبر از برآورده کردن انتظارات نشان میده، پس براشون برای اجرای داستان سوم آرزوی موفقیت میکنم
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005