به سرپرستی آیدا امیری مقدم و تهیه کنندگی مجید فلاح پور

«بانوی سرزمینم»؛ اجرای حرکات نمایشی گروه های «برنان» و «تیار» در تالار اندیشه

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 16 مرداد 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیا شیرازی: اجرای حرکات نمایشی همراه با گروه موسیقی، کاری از گروه هنری «برنان» و گروه موسیقی «تیار» با عنوان «بانوی سرزمینم» 25 مرداد در تالار اندیشه حوزه هنری به روی صحنه خواهد رفت.

گروه موسیقی «تیار» که پیش از این، کنسرت محلی و سنتی خود را به خوانندگی حمیدرضا پنجه پور و امیر یوسفی، 28 تیر ماه در تالار سوره حوزه هنری اجرا کرد، این روزها تمرینات خود را برای اجرای اختصاصی بانوان با جدیت بیشتری دنبال می کند.

این گروه در تازه ترین اجرای خود در کنار گروه هنری «برنان» به سرپرستی و طراحی حرکات مهناز میرزایی، اجرای خود را مختص بانوان از ساعت 17 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد کرد.

«تیار» که در کنسرت های خود قطعاتی از موسیقی فولکلوریک کردی، ترکی، لری و موسیقی سنتی را اجرا می کند، مشتکل از بانوان نوازنده برجسته ای ست که همگی در رشته موسیقی تحصیلات آکادمیک داشته و به صورت حرفه ای این هنر را دنبال و تدریس می کنند.

«آيدا اميرى مقدم» که سرپرستی گروه موسیقی «تیار» را بر عهده دارد؛ متولد سال 65، دارای مدرک کارشناسی موسيقى، فعالیت در این رشته را از 14 سالگی آغاز می کند. اولين تجربه موسیقایی او به آموزش ساز سنتور نزد نگار نساج پور و جناب شفيعيان برمی گردد و در ادامه از سال 83 به فراگيرى ساز «دف» نزد اساتيدى همچون بيژن كامكار، امير حقيرى، حسين رضايى نيا، فرزادعندليبى و ونداد مساح زاده پرداخته و تا به امروز آن را ادامه داده است. در كنار فراگيرى موسيقى، در آموزش ساز دف هم فعاليت جدی داشته و با گروه هایی همچون «نوای صلح»، «کنسرواتوار تهران»، «فروزان»، «نهال»، «رادها»، «گلک»، «پرنیان»، «چکاو» و . . . همکاری دارد. وی از سال 95 به عنوان مدیر اجرایی با گروه های مختلف همکاری داشته و در بیش از 20 کنسرت به عنوان مدیر هنری و مدیر اجرایی با مجید فلاح پور که تهیه کنندگی کنسرت های مذکور را بر عهده دارد، کار مشترک انجام داده است.

«ليدا باقري» به عنوان نوازنده فلوت گروه بانوان «تیار» دارای لیسانس آهنگسازی است که یادگیری فلوت را نزد استادان محمد علي لقا و ناصر رحيمي می آموزد و در مستر کلاس های پروفسور كارن ليتنر، استاد فيروزه نوايي، آريا باستاني نژاد شرکت داشته است. وی که عضو كانون نوازندگان كلاسيك خانه موسيقي است و موفق به کسب مقام سوم در جشنواره «شمسه» به عنوان سرپرست كوئينتت فلوت در سال 91 شده است، نوازندگي و خوانندگي ( كُر) در راديو از سال 87 تا كنون، نوازندگي در كر فلوت تهران، حضور در اركستر خانه هنرمندان، ارکستر نادر مشایخی، اركستر بادي آكادميك، اركستر ارسباران، همکاری با گروه های چكاو، نواي صلح، ايما بند، تیار، آواي ماهان و . . .، نوازندگي در تئاتر و اجرا در جشنواره بين المللي همدان، نوازندگي استوديويي در آلبوم هاي خوانندگان متعدد را در کارنامه هنری خود دارد. 

«آناهیتا رمضانی» نوازنده تار این گروه، متولد تهران، فارغ التحصيل كاردانى و كارشناسى نوازندگى از دانشگاه عالى موسيقى و دانشجوى كارشناسى ارشد دانشگاه هنر تهران در رشته موسيقى (گرايش نوازندگى ساز ايرانى )  و مدرس موسیقی است که در نواختن ساز سه تار نیز تبحر دارد. وی آموزش حرفه ای موسیقی را از 17 سالگی نزد اساتیدی همچون داريوش طلايى، داريوش پيرنياكان، امير شريفى و فريدون احتشامى آغاز می کند و موفق به کسب كسب مقام برگزيده در يازدهمين جشنواره ملى موسيقى جوان در بخش تك نوازى تار می شود.

وی که سرپرستی، آهنگساز و نوازندگی تار گروه موسيقى «نواى پنجگاه» را بر عهده دارد، تا به امروز در کنار حضور در آثار مختلف به عنوان نوازنده، با گروه های متعددی از جمله «همنوازان برومند»، «نواى هنگام»، «بانگ نو»، «گرودمان»، «تيار»، «نگاه»، «آروشا» و . . . همکاری داشته است.

«فاطمه دهقانی» نوازنده عود در گروه تیار نیز متولد سال 1374، فارغ التحصيل هنرستان موسيقي دختران تهران، دانشجوي كارشناسي نوازندگي موسيقي ايراني در دانشگاه هنرهاي زيباي تهران است که فراگیری ساز عود را از سال 85 زیر نظر اساتید منصور نريمان، محمد فيروزي، نگار بوبان، داريوش طلايي آغاز می کند و نواختن عود به سبك تركي نزد استاد يوردال توكجان می آموزد. همكاري با اركستر شهر به رهبري استاد اسماعيل تهراني، گروه استاد جواد بطحايي، حضور در نماهنگ هاي «شهر خاموش» و «وطن» به آهنگسازي جواد بطحايي، همكاري با اساتيدي همچون داريوش پيرنياكان، سيامك جهانگيري، محمدرضا فياض، احسان ذبيحي فر، آذين موحد، هومان اسعدي در تولید آثار مختلف، همکاری با گروه های «تیار» و «مسیح تحویلداری»، نوازندگی عود در سريال «افسانه هزار پايان» به كارگرداني شهاب عباسی و تدریس ساز عود در آموزشگاه های معتبر، از جمله فعالیت هایی ست که در کارنامه هنری وی ثبت شده است.

«ساره سادات اسدالهی برنا» نوازنده کمانچه گروه تیار، متولد بهمن 1374، فراگیری ساز را از سال 86 آغاز می کند. وی که فارغ التحصیل هنرستان موسیقی دختران و دانشجوی رشته نوازندگی موسیقی ایرانی در دانشگاه هنر تهران است، از محضر اساتیدی همچون سعید فرجپوری، نوید دهقان، احسان ذبیحی فر، رضا پرویززاده و سینا جهان آبادی بهره برده است.

او که با شرکت در بخش گروه نوازی جشنواره موسیقی فجر، موفق به کسب مقام دوم این جشنواره به همراه گروه «شمسا» شده است، همکاری با گروه های «شمسا»، «همنوازان شهریار»، «کمانچه نوازان»، «ترمه»، «آرنا»، ارکستر «موج نو»، «ارنواز»، «غوغا» و «تیروژ» را در کارنامه هنری خود دارد.

«یاسمن نجم الدین» نیز نوازنده قانون گروه بانوان «تیار» است که بجز این، در نواختن سنتور نیز تبحر دارد. وی که متولد سال 1369 و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته نوازندگی موسیقی ایرانی است، طی سال های 93 و 95 به عنوان نفر برتر جشنواره موسیقی جوان انتخاب شده است. وی که نزد اساتیدی همچون پریچهر خواجه، مجید کیانی، سورنا صفاتی، اردوان کامکار، هومان اسعدی و امیر اسلامی موسیقی را آموخته است، تا به امروز با گروه های موسیقی دانشگاه، «ژیوار»، «نهال»، «آهنگ و حافظ» و «کهن ساز» همکاری داشته است.

لازم به اشاره است، در گروه «تیار» که تهیه کنندگی و مدیر اجرایی آن را به ترتیب مجید فلاح پور و آرزو امیری بر عهده دارند، فریده سرسنگی (سازهای کوبه ای) و گلناز خلیلی (تار) نیز ساز می نوازند.

گفتنی ست، بانوان علاقمند به تهیه بلیت این کنسرت می توانند از طریق سایت ایران کنسرت نسبت به خرید آنلاین بلیت اقدام کنند.

 

 

ارسال نظر
بهارعابدی : موفقیت
2 0
وقتی با این خبر ها مواجه میشم از ته دل خوشحال میشم این که میبینم زنان ایرانی در زمینه موسیقی موفق هستند و با اراده در این راه قدم بر میدارن باعث یه نقطه ی امید تو زندگی زنان دیگر می شود . برای مثال خانم امیری مقدم که از ۱۴ سالگی شروع به فعالیت در عرصه موسیقی کرده اند و بیش از ۲۰ کنسرت را با عنوان مدیر هنری و مدیر اجرایی برگذار کردن . واقعیت چنین بانوانی باعث افتخار هستند
نگار امیری : جای افتخار سر افرازی است استادی که حدود ...
0 0
نظر شما چیست ؟
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005