با همراهی ارکستر ملی ایران در تالار وحدت

«نزهت امیری»؛ نخستین بانوی رهبر ارکستر در ایران به روی صحنه می رود

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 23 مرداد 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ ایمان فرهادی: ارکستر ملی ایران هشتم شهریور برای اولین بار با رهبری «نزهت امیری» به عنوان نخستین بانوی رهبر ارکستر ملی ایران، به روی صحنه خواهد رفت.

در این کنسرت که از ساعت 21:30 دقیقه اجرای خود را در تالار وحدت آغاز خواهد کرد، قطعات «کنسرتینو برای سنتور و ارکستر»، «کنج مناجات»، «سربداران»، «بیژن و منیژه»، «ماهور برای ویلن و ارکستر»، «سرود گل»، «هزار دستان»، «اسمر و رقص دایره» توسط نوازندگان ارکستر نواخته می شود.

نزهت امیری در حالی با ارکستر ملی ایران به روی صحنه خواهد رفت که از سوی بنیاد رودکی، رهبری ارکستر یکی از دو ارکستر ملی ایران و سمفونیک تهران به وی پیشنهاد داده شده بود و سرانجام ایشان، پس از دو هفته حضور بر سر تمرین ها، ارکستر ملی ایران را با رپرتواری از آهنگسازان ایرانی مورد علاقه اش از جمله حشمت سنجری، مرتضی حنانه و حسین دهلوی به روی صحنه خواهد برد.

در بیوگرافی این بانوی هنرمند آمده است:  نزهت امیری زاده 22 آذر 1339، رهبر ارکستر و از موسیقیدانان معاصر ایران است. وی کارشناس موسیقی از هنری‌های زیبای دانشگاه تهران و کارشناس ارشد آهنگسازی از دانشگاه هنر است این هنر را نزد استادانی همچون پرویز منصوری، حسین علیزاده و منوچهر صهبایی آموخت. او در سال 1384 ارکستر مضرابی حسین دهلوی را رهبری کرد و به روی صحنه برد.

از تابستان 1396 رهبری ارکستر ملی «نغمه باران» به سرپرستی علی امیرقاسمی را بر عهده گرفت و در هفتمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سال 1396 در تالار وحدت با ارکستر نغمه باران به صحنه رفت. ایشان در تازه ترین اجرای ارکستر ملی به عنوان رهبر ارکستر مهمان، یک شب به یاد ماندنی را در تاریخ موسیقی ایران رقم خواهد زد.

گفتنی ست، علاقمندان به تهیه بلیت این کنسرت می توانند از طریق سایت ایران کنسرت اقدام به خرید آنلاین کنند.

 

 

ارسال نظر
رها : بانوان و موسیقی
0 0
واقعا باعث خوش حالی است که در عرصه موسیقی کشور بانوان هم سهمی داشته باشند. با ارزوی موفقیت
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005