با آهنگسازی استاد ابوالفضل صادقی نژاد

آلبوم «به چشم های تو سوگند» با صدای ایوب صادقی منتشر شد

« بازگشت به لیست | جمعه 26 مرداد 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ پرنیان نوایی: آلبوم «به چشم های تو سوگند» به خوانندگی ایوب صادقی و آهنگسازی استاد ابوالفضل صادقی نژاد توسط موسسه فرهنگی ـ هنری صدای هنر منتشر شد.

این اثر شامل 8 قطعه به نام های «به چشم های تو سوگند»، «دروغه»، «افسانه من»، «یکی بجز تو ای خدا»، «دیوانه جان»، «ما یک نفر»، «از کنارت می روم» و قطعه بی کلام «سوگند» است که سرودن ترانه های آن بر عهده محمدرضا یار بوده و تنظیم کنندگی آن را غلامرضا صادقی نژاد، امید داورزنی، ایوب صادقی، احمد میرمعصومی و فردین خلعتبری بر عهده داشته اند.

امید داورزنی (سنتور)، بهنام ابوالقاسم، غلامرضا صادقی، احمد میرمعصومی و فرید قهرمان پور (پیانو)، امین غفاری و پدرام فریوسفی (ویولن و ویولن آلتو)، کریم قربانی (ویولنسل)، آتنا اشتیاقی (ویولنسل، کنترباس)، امید آرتین (گیتار) و بابک ریاحی پور (گیتار باس) نوازندگانی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند.

در توضیح آلبوم «به چشم های تو سوگند» آمده است: «این اثر تلاشی در جهت روزآمد کردن موسیقی ایرانی، نسبت به فضای کنونی جامعه، از جهت گردش ملودی ها و همچنین فضای شعری و تنظیم آثار است».

ابوالفضل صادقی نژاد متولد 1335 در شهرستان دامغان، آهنگساز و نوازنده سنتور است که در دوران کودکی موسیقی را از مادر هنرمندش آموخت و از 7 سالگی اجرای صحنه ای را آغاز کرد و موفق به کسب رتبه های نخست متعدد در زمینه نوازندگی شد.

برادر بزرگترش علی اکبر صادقی نژاد در کنار اساتیدی همچون ابوطالب کردی، غلامرضا حاج محمدی و مرحوم رضایی این هنر را دنبال کرد تا این که سال 55 وارد هنرستان ملی موسیقی شد و نزد استاد محمد اسماعیلی نواختن تنبک را آموخت و سال 69 موفق شد در کلاس های استاد مجید کیانی شرکت کند.

طی چهار سالی که رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان بود، هر سال به عنوان مدیر نمونه در سطح استان انتخاب شده است. ایشان تا به امروز اجراهای صحنه ای متفاوتی را با استاد احمد ابراهیمی، فاضل جمشیدی، سید جلال الدین محمدیان، استاد رضوی سروستانی، استاد علی اکبر شکارچی و . . . را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

گفتنی ست، استاد علی اکبر صادقی نژاد دارای نشان درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان کل کشور است و بیش از سه دهه سابقه تدریس در دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشگاه ها را دارد و از سال 79 نیز عضو پیوسته مدرسین خانه موسیقی است.

ارسال نظر
رعنا : شخصی
0 0
استاد صادقی یکی ازباسوادای دنیای موسیقی هستن امیدوارم کارشون اونقدری که لایقش هست مورد توجه قرار بگیره
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005