به سرپرستی و نوازندگی تار آزاده امیری

اجرای گروه بانوان «راستان» به خوانندگی ملیحه مرادی در فرهنگسرای نیاوران

« بازگشت به لیست | جمعه 26 مرداد 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ سپیده مسعودی: گروه موسیقی بانوان «راستان» به خوانندگی ملیحه مرادی و سرپرستی و نوازندگی تار آزاده امیری، سوم شهریور ماه در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

در این کنسرت که از ساعت 15 و به مدت 120 دقیقه در سالن خلیج فارس این فرهنگسرا، قطعاتی خاطره انگیز برای بانوان حاضر در سالن اجرا خواهد شد، مریم ملا (تنبک)، لیلا ظهیرالدینی (عود) و شیوا عابدی (کمانچه) خواهند نواخت.

ملیحه امیری که در این اجرا، خوانندگی قطعات را بر عهده دارد، متولد سال 63 است که موسیقی را با آموزش ساز تنبک در 7 سالگی آغاز می کند و سه سال بعد در محضر پدرش که در نواختن نی تبحر دارند، ردیف آواز سنتی را می آموزد. در سن 15 سالگی در محضر بانو پریسا ردیف آوازی محمود کریمی را تکمیل کرده و یک دوره عالی هم نزد ایشان می گذارند و از 17 سالگی وارد کنسرواتوار موسیقی تهران در رشته نوازندگی ساز ایرانی شده و نواختن سه تار را می آموزد و از محضر استادان محمد فیروزی، محمدرضا ابراهیمی و مسعود شعاری بهره می برد. وی که دارای مدرک کاردانی موسیقی و کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است، آواز را نزد اساتیدی همچون سیامک جهانگیری، حسین علیزاده، مظفر شفیعی، حسن پازوکی، اصغر شاهزیدی و محمدرضا شجریان تکمیل کرده است.

همکاری با گروه های «مهرشید»، «ماهریز»، «هم آوایان»، «رضوان»، «همایون»، «بال وشان» برای اجراهای داخلی و خارجی و حضور در موسیقی متن فیلم های «آتش سبز» به آهنگسازی محمدرضا درویشی، تئاتر عروسکی «اپرای مولوی» به آهنگسازی بهزاد عبدی در نقش همسر مولانا، اجرا در فستیوال «brave festival» کشور لهستان و «Natural music and dance 2017» به همراه گروه «همنوازان سرو» در استرالیا، آلبوم های «آواز در سایه» اثر استاد سیامک جهانگیری و «ایرانه خانم» به آهنگسازی پیمان سلطانی از جمله فعالیت هایی ست که در کارنامه هنری وی به ثبت رسیده است. 

آزاده امیری که سرپرستی گروه «راستان» را بر عهده دارد، متولد سال 1357 در تهران است که از سال 69 به اصرار پدرش که خود، نوازنده تار بود، وارد هنرستان موسیقی شد. وی نزد اساتید برجسته ای همچون بهروز همتی، حسین علیزاده، ارشد  طهماسبی، هوشنگ ظریف، داریوش طلایی و داریوش پیرنیاکان تار را می آموزد و در محضر استادان مهرآذین کار اندیش، مصطفی کمال پور تراب، فرهاد فخرالدینی، شریف لطفی، محسن الهامیان، سعید شریفیان و محمدرضا درویشی تئوری و مبانی موسیقی، سلفژ، هارمونی و کنترپوآن را تعلیم می بیند. همچنین از سال 73 آموزش نوازندگی پیانو را از خانم سپهریان و نوازندگی تنبک  و سه تار را به ترتیب نزد استاد محمد اسماعیلی و حسین علیزاده آغاز می کند و همان سال موفق به کسب مقام اول جشنواره موسیقی فجر در نوازندگی تار شد. سه سال بعد وارد دانشگاه هنر و معماری شده و سال 80 موفق به اخذ مدرک لیسانس موسیقی از این دانشگاه می شود .
حضور در ارکسترهای «طلوع» به سرپرستی ارشد طهماسبی، ارکستر موسیقی ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی و بردیا کیارس از سال 76، ارکستر «ملل» به رهبری پیمان سلطانی، تاسیس و عضویت در ارکستر «داد آفرین»، ارکستر بانوان صدا و سیما به سرپرستی آذر هاشمی، ارکستر ملی صدا وسیما، گروه «بهار» به سرپرستی هنگامه اخوان، ارکستر «نغمه» به سرپرستی آذر هاشمی، عضویت در گروه های «ژیوار»، «نوای هاتف»، «ندای مهر»، «آوای هور»، «ترمه»، «پرسیا»، «ماه بی بی» و ارکسترهای «چکاوک»، «مهر»، «دست افشان»، تاسیس آموزشگاه موسیقی دادآفرین، فعالیت به عنوان کارشناس موسیقی مدرسه موسیقی صدا وسیما (مدرسه هنر و ادبیات)، تاسیس و سرپرستی ارکستر «راستان» از سال 1393، اجرای کنسرت در اکثر شهرهای ایران و حضور در اجراهای خارج از کشور، تدریس شناخت موسیقی ایرانی و نوازندگی سه تار در کنسرواتوار مسکو، نوازندگی در آلبوم های متعدد و  . . . از جمله فعالیت های وی در عرصه موسیقی ست.

گفتنی ست، بانوان علاقمند به تهیه بلیت این کنسرت می توانند از طریق سایت تیوال اقدام به خرید آنلاین کنند.

 

 

ارسال نظر
رعنا : تحلیلی
0 0
به کارگیری استعداد بانوان ایرانی وایده اجرای همچین برنامه هایی خیلی عالیه (قطعا خانم های جوانی که به صورت اصولی اموزش دیدن توانایی اجرای هنرشون داشته باشن میتونن گوش هارو به موسیقی اصیل عادت بدن)
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی  001بنر داخلی 002بنر داخلی 003بنر داخلی 004بنر داخلی 005