با آوازهایی برای عود با اشعار شاملو و فرخزاد

«شعر و فریاد»؛ نخستین آلبوم به خوانندگی بابک باربد منتشر شد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 29 مرداد 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ میثم سعیدی: آلبوم «شعر و فریاد» با آوازهایی برای عود اثر «بابک باربد» (غسالی) توسط موسسه فرهنگی ـ هنری نغمه حصار منتشر شد.

این آلبوم شامل 7 قطعه به نام های «جنون»، «از دوست داشتن»، «ای ستاره»، «باد ما را با خود خواهد برد»، «پیش می آید»، «من و تو و درخت و بارون» و «سرود مرد سرگردان» در سبک فیوژن با همراهی وکال و عود با صدا، موسیقی و نوازندگی بابک باربد است که اشعار آن ها از بین سروده های فروغ فرخزاد و احمد شاملو انتخاب شده اند.

تهیه کنندگی این آلبوم که در استودیو پاپ و استودیو مدرن به ترتیب توسط کامبیز شاهین مقدم و صادق نوری ضبط، میکس و مسترینگ شده را ملیحه شایسته بر عهده داشته است.

بابک باربد، نوازنده برجسته عود که در این آلبوم برای نخستین بار آوازخوانی قطعات را نیز بر عهده داشته است، به عنوان یادداشت در اثر خود نوشته است: «خواندن، روزنه ای برای نشان دادن دغدغه های شخصی و قدم زدن در دایره احساسات و به اشتراک گذاشتن جهان بینی ام است. در این راه تجربه می کنم تا بی واسطه خود واقعی ام را بیان کنم».

بابک باربد (غسالی) نوازنده عود، آهنگساز و مدرس موسیقی، متولد سال 1366 در کردستان است که موسیقی را از 6 سالگی با آموزش سازهای کوبه ای فرا گرفت و در هنرستان موسیقی «عود» را به عنوان ساز تخصصی خود برگزید.

وی که فارغ التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه علمی ـ کاربردی است، آلبوم های «در لحظه» (بداهه نوازی)، «میان تاریکی» (با صدای علی زندوکیلی و بر اساس اشعار فروغ فرخزاد) و «پیدای ناپیدا» و همچنین حضور در کنسرت های متعدد داخلی و خارجی به همراه گروه های «مولوی»، «ناگفته»، «شمس»، «سیاوش»، «قمر»، «تال»، «لوتوس» و «زند بند» را ضمن همکاری با بزرگانی همچون شهرام و حافظ ناظری، کیخسرو پورناظری، همایون شجریان، سالار عقیلی، حمیدرضا نوربخش، فرج علیپور، سینا سرلک، علی زندوکیلی و . . . را در کارنامه هنری خود دارد.

گفتنی ست، علاقمندان به تهیه این آلبوم به صورت آنلاین می توانند از طریق سایت بیپ تونز اقدام به خرید کنند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005