با تقدیم به طلایه داران موسیقی شرق خراسان

آلبوم «هفت شهر عشق» اثر غفور محمدزاده در بیرجند رونمایی شد

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 30 مرداد 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ مهرسانا شفقی نژاد: آلبوم «هفت شهر عشق» اثر غفور محمدزاده با تقدیم به هفت استاد از نسل طلایی موسیقی شرق خراسان، با همکاری حوزه هنری خراستان جنوبی روانه بازار موسیقی شد.

این آلبوم که در روز 30 مرداد در بیرجند طی مراسمی همراه با تجلیل از یگانه بازمانده موسیقی شرق خراسان با اجرای استاد کریم کریمی رونمایی شد، شامل 7 قطعه به نام های «سودای عق»، «سحر مبین»، «بیا تا گل برافشانیم»، «مناجات»، «شراب آتشین»، «صدر ایوان رسل» و «بی نشان» با اشعاری از سنایی، حافظ، سعدی، وحشی بافقی، مولانا، شیخ احمد جامی و عطار است که به ترتیب به استادان حاج نور محمد درپور، غلامعلی پورعطایی، کریم کریمی، غلامحسین سمندری، محمدابراهیم شریف زاده، عبدالله سرور احمدی و ذوالفقار عسگریان تقدیم شده است.

همچنین صدابرداری، میکس و مسترینگ این آلبوم بر عهده مجید نصری بوده و غفور محمدزاده نیز 31 مرداد از ساعت 8 نیز میزبان طرفدارانش برای جشن امضا در سالن قلم چی بیرجند خواهد بود.

غفور محمدزاده، خواننده، نوازنده دوتار و پژوهشگر موسیقی در سال 1356 در تربت جام متولد شده و در حال حاضر به عنوان کارشناس موسیقی در صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی مشغول به فعالیت است. 

تحقيق، پژوهش و تاليف اولين مجموعه مرجع در موسيقي تربت جام با عنوان «فرهنگنامه موسيقي تربت جام» با همکاری انتشارات سوره مهر حوزه هنری، تالیف کتاب «دوبیتی های سرزمین جام»، تهيه و توليد بيش از 50 قطعه اثر موسيقي در واحد موسیقی صدا و سيماي مركز خراسان رضوي و جنوبی شامل  خوانندگی، نوازندگی و آهنگسازی، تهيه 10 برنامه  راديويي با نام «سرآواز» در مورد موسيقي خراسان در صداي مركز خراسان رضوي، نگارش و چاپ چند مقاله در روزنامه اطلاعات در مورد موسیقی خراسان و هنرمندان منطقه، داوری جشنواره  وسيقي شهرستان سرخس در سال 87، درج مقاله در هنرنامه ويژه جشنواره آيين نقاره زني و مناجات خواني موسسه آفرينش هاي هنري آستان قدس رضوی در سال 88، حضور در جشنواره های مختلف و اجرای برنامه های متعدد در قالب اجرا یا رادیویی و تلویزیونی به همراه کسب افتخاراتی از جمله رتبه اول نوازندگي دوتار در جشنواره  موسیقی جوان سیزدهمین جشنواره موسيقي فجر سال 76، عنوان «موسيقي برتر» نمايش راديويي «دعای باران» 86 جشنواره تولیدات مراکز استان های صدا و سیما، عنوان «اثر برگزيده» جشنواره ترنم وحدت براي قطعه « فرزند ميهن » به خوانندگي عبدالبصير احمدي در سال 86، عنوان «اثر برتر» جشنواره موسيقي مقاومت براي اثر «سرزمين مادري» به خوانندگي عبدالعزيز احمدي در سال 88، تهیه کننده منتخب رادیو در جشنواره جوانه رادیو جوان، گروه شایسته تقدیر اولین جشنواره طواف تا ولایت، شاعر برتر نخستین یادواره هنری تجلی بصیرت برای شعر قطعه فرزند میهن (سال 90)، خواننده و دوتار نواز منتخب در سال های 90 و 91 و . . . تنها بخشی از فعالیت های این هنرمند در عرصه موسیقی است.

لازم به ذکر است، علاقمندان به تهیه این آلبوم می توانند از طریق سایت ریتمو اقدام به خرید آنلاین قطعات «هفت شهر عشق» کنند. 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005