هشتمین جشنواره بین المللی دف نوازی «نوای رحمت» در سنندج آغاز به کار کرد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 31 مرداد 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فرید شادکام: هشتمین جشنواره بین المللی دف نوازی «نوای رحمت» با حضور 27 استان از امروز، کار خود را در پردیس سینمایی بهمن سنندج آغاز کرد.

در این جشنواره که با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استاد کردستان به ریاست امین مرادی از تاریخ 31 مرداد تا 2 شهریور با حضور شرکت کنندگانی با رده های سنی نوجوان و بزرگسال خانم و آقا برگزار خواهد شد، استادان فریدون شهبازیان، دکتر عماد توحیدی، سید علاالدین یاسینی، خلیفه عبدالرحمن غوثی و زمریا یوسفی آثار هنرمندان را در بخش های تک نوازی، گروه نوازی و مولودی خوانی ارزیابی و داوری خواهند کرد.

همچنین فیلم کوتاهی به مدت 11 دقیقه با عنوان سازهای کوبه ای آیینی ژاپن که توسط یک بانوی ژاپنی ساخته شده در این جشنواره به نمایش در می آید. همچنین ورکشاپی در ارتباط با آشنایی با مقام های موسیقی خانقاهی دق توسط خلیفه منصور محمدی برگزار می شود. از دیگر حواشی این جشنواره نیز می توان به عدم حضور کشورهای ترکیه، مراکش، آفریقا، عراق و . . . به علت افزایش نرخ ارز و مسائل اقتصادی کشور اشاره کرد.

لازم به توضیح است، جشنواره بین المللی دف نوازی «نوای رحمت» با شعار «هنر، همگرایی، مهربانی» به عنوان یکی از مهمترین و با سابقه ‌ترین جشنواره ‌های موسیقی عرفانی در کشور هر ساله توسط حوزه هنری استان کردستان با هدف ترویج مضامین و مفاهیم رفیع اسلامی و انسانی، کشف و حمایت از استعداد‌های جوان در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی، خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی، توجه به موسیقی ‌های خانقاهی و عرفانی در فاصله بین عید‌های قربان وغدیر برگزار می‌ شود. این جشنواره که شامل دوبخش بین المللی و سراسری است، در قسمت تک نوازی حداقل زمان اجرا 3 دقیقه و حداکثر 5 دقیقه در نظر گرفته شده و در آن شناخت مقام ‌های خانقاهی دف و ریتم خوانی و ریتم نوازی، در بخش تک نوازی از بخش‌ های اصلی مسابقه و دارای امتیاز برابر است.
مهلت ارسال آثار تا پایان تیر 97 بوده و تا 10 مرداد پس از داوری مقدماتی، راه یافتگان بخش نهایی که بیش از 250 نفر هستند، در دو رده سنی 13 تا 19 سال و 20 سال به بالا جشنواره معرفی شدند.

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت حوزه هنری استان کردستان به نشانی www.artsanandaj.ir مراجعه کنند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005