نخستین آلبوم گروه «راه سوم» با عنوان «دریاب و دُریاب» منتشر شد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 26 شهریور 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فرهاد فرحبخش: آلبوم «دریاب و دُریاب» به عنوان اولین اثر رسمی گروه موسیقی «راه سوم» با صدای محی الدین شعبانی و موسیقی حمید صالحی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد.

«سر گرد» (سه رگه رد)، «ساقی باران»، «دردانه»، «دریاب و دریاب»، «خبری نیست»، «وطن» (وه ته ن)، «گل افشان»، «بال سوخته» (بال سووتاو) و «گنج پنهان» در ماهور، مقام کرد، شور، شوشتری و اصفهان، قطعات این آلبوم هستند در استودیو پژواک توسط مهدی اردستانی صدابرداری، میکس و مسترینگ شده اند.

آرمان عامری (نی)، مسعود انتظاری (سنتور)، فرزاد عندلیبی (دف و دایره)، پویا رعنایی (تنبور)، پیمان عاشقان (تار)، مجید علیزاده (تنبک)، وحید سلیمانی نژاد (کمانچه) و پارسا عاشقان (کمانچه آلتو) نوازندگان گروه «راه سوم» هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند.

گروه «راه سوم» در سال 1387 کار خود را آغاز کرده است و در این چند سال توانسته کنسرت های موفقی را اجرا کند. آن چه در نخستین آلبوم این گروه قابل توجه است، استفاده از دو زبان کردی و فارسی و از سوی دیگر برخورداری از دو نوع سازبندی بر حسب بافت ملودی و شخصیت آن هاست. در اثر حاضر سعی بر این بوده خصوصیات تکنیکال موجود در سازبندی انتخابی و همچنین تاثیرپذیری از شعر و شخصیت ملودیک قطعات در تنظیم آن ها منظور گردد.

محی الدین شعبانی (هیوا) که خوانندگی قطعات این آلبوم را بر عهده داشته، متولد 1347 در سنندج است که فعالیت های هنری خود را از سال 1367 آغاز می کند. برای آشنایی با مقامات کردی منطقه کلهر از محضر زنده یاد مرتضی شریفیان، از خوانندگان نام آشنای کرمانشاه استفاده کرد. با گروه تنبورنوازان «سیروان» چندین کنسرت را در تهران و دیگر شهرها برگزار کرده است. همچنین به دلیل آشنایی با ادبیات فارسی و کردی، فعالیت هایی در زمینه ترجمه شعر و قطعات ادبی نیز داشته است.

حمید حاصلی نیز متولد 1359 در سنندج، فارغ التحصیل هنرستان موسیقی استاد حسن کامکار، کارشناس موسیقی از دانشگاه هنر، کارشناس ارشد اتنوموزیکولوژی از دانشگاه هنر است که موسیقی را نزد آقایان رضا رضایی، عرفان میرانی، ارسلان کامکار، محمد فیروزی، محمدرضا ابراهیمی، محمود بالنده و . . . فرا گرفته است.

او سرپرستی گروه های موسیقی «پرنیان»، «نالان»، «نه وین» و «راه سوم»، ساخت موسیقی 11 فیلم کوتاه، 1 فیلم بلند، 2 مستند، 5 تئاتر و 2 انیمیشن و همچنین همکاری با گروه های مختلف، اجرای کنسرت و شرکت در فستیوال های خارجی و داخلی را در کارنامه هنری خود دارد.

گفتنی ست، امکان خرید آنلاین این آلبوم در سایت های بیپ تونز و ریتمو برای علاقمندان امکان پذیر شده است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :