آغاز شهریور با طنین موسیقی راک گروه «دسدیرا» در مجموعه پدرخوانده

« بازگشت به لیست | جمعه 2 شهریور 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ طاها خاتمی: گروه راک «Desdira» طی روزهای 31 مرداد و 1 شهریور در مجموعه پدرخوانده از ساعت 20 به روی صحنه رفت.

«دسدیرا» که از دی ماه 96 با همکاری فردین کیانی و رادمن، کار خود را به طور رسمی آغاز کرده و اولین اجرای خود را اسفند سال گذشته به روی صحنه برده است، با توجه به سبک و مسیری که برای خود برگزیده، در این کنسرت نیز قطعاتی با مضمون رویاپردازی، اجتماعی، اعتراضی، محیط زیست و عاشقانه با هدف ساخت آهنگ های راک فارسی و شناخت این سبک موسیقی به جامعه ایرانی را اجرا کردند.

فردین کیانی که آهنگسازی، ترانه سرایی قطعات و نوازندگانی قطعات اجرا شده در این کنسرت را بر عهده داشته است، از سن 10 سالگی موسیقی را با نوازندگی آغاز می کند. اولین اجرای رسمی او با گروه «سکوت» در فرهنگسرای ارسباران انجام شد و سپس اجراهای متعددی را در سالن محک به نفع کودکان بیمار به روی صحنه برد. وی به دلیل علاقه شخصی به موسیقی راک، آهنگسازی و ترانه سرایی را در این سبک آموخت و در حال حاضر، بیشتر در سبک های راک، ایندی راک و الکترونیک راک با اشعاری اجتماعی فعالیت دارد.  

رادمن نیز به عنوان خواننده و نوازنده گیتارالکتریک «دسدیرا»، موسیقی را از دوران تحصیل و با آوازخوانی آغاز می کند و سپس به دلیل علاقمندی به سبک راک، نواختن ساز تخصصی خود را شروع می کند. وی تکنیک های صداسازی راک را نزد صنم پاشا آموخته است.

همچنین در آخرین اجرای این گروه، امیرحسن اسپیدمهر، نوازنده لید گیتار به هنرنمایی پرداخته است. وی از سن 12 سالگی نواختن گیتار کلاسیک را بدون استاد آغاز می کند و پنج سال بعد گیتار الکتریک را می آموزد. وی که پایه گذار گروه موسیقی « invisible scratch» است، مدتی ست همکاری با گروه دسدیرا را آغاز کرده است.  

گفتنی ست، در کنسرت اخیر این گروه، آهنگساز ساز الکترونیک hexon نیز با گروه دسدیرا همکاری داشته است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005