«آوای دف»؛ برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی استاد «مهدی غلامی» در ارسباران

« بازگشت به لیست | یکشنبه 11 شهریور 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیا شیرازی: چهارمین کارگاه آموزشی استاد «مهدی غلامی» با عنوان «آوای دف» چهاردهم شهریور در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

در این کارگاه که از ساعت 18 کار خود را به مدت دو ساعت آغاز خواهد کرد، مباحثی پیرامون تئوری موسیقی، مقام خانقاهی، شناخت متر و ریتم همراه با اجرای قطعات کتاب «آوای دف» و همنوازی برای حضار مطرح خواهد شد.

کتاب «آوای دف» که قطعاتی از آن در این کارگاه نواخته خواهد شد، با نگاهی متفاوت و متد جدید در پاییز سال 92 منتشر شد. از مشخصات بارز اين كتاب مي توان به همنوازي استاد و شاگرد و همنوازي با سازهاي ملوديك (تار و كمانچه) اشاره نمود كه براي نخستين بار در ايران، در امر آموزش ساز دف طراحي و تاليف گرديده كه از اهمیت بسیاری برخوردار است، همچنين نواختن ريتم هاي خانقاهي (مقام)، نواختن ميزان هايي با تقسيمات خاص و نگاهي جامع و كامل به تئوري موسيقي از مشخصات بارز اين كتاب می باشد.

مهدی غلامی، كارشناس موسيقي و دارای ليسانس آهنگسازي، در سال 1358 در ایلام به دنیا آمد و از سال 1374 موسیقی را با فراگيري مقدمات ساز سنتور آغاز کرد. سپس از محضر اساتید دف استان کرمانشاه و سنندج بهره جست و در همان زمان گروهی را در شهر ایلام تأسیس کرد و کنسرت های متعدد و موفقي را به اجرا در آورد.

از سال 1380 تا سال 1384 به محضر استاد بیژن کامکار راه يافت و توانست به شايستگي از این استاد بزرگ موسیقی ایران صلاحیت تدریس کسب نماید و هم زمان عضو مدرسین خانه موسیقی گردد.

وي از سال 1380 به عنوان مدیر واحد موسیقی فرهنگسراي بهمن فعالیت هنری خود را در تهران آغاز و متمركز کرد و با تاثیرگذاری مثبت، در طول اين مدت نیز ارکستر سنتی فرهنگسراي بهمن را تشکیل داد که منجر به برگزاری کنسرت های بسیار موفقی با اساتیدی همچون استاد حسن ناهید و استاد کیوان ساکت گردید.

مهدی غلامی در سال 1384 وارد دانشگاه موسیقی شد و ساز تخصصی تار را نزد استاد ساکت فرا گرفت و از دانشگاه موسیقی فارغ التحصیل شد.

تاسیس آموزشگاه آزاد موسیقی «راه نو»، داوری در جشنواره کوبه ای ضرب اصول تهران، داوری و دبيري شش دوره جشنواره تک نوازان، دبیری نخستین جشنواره موسیقی جوان ایرانی در سازمان ملی جوانان، دبیری کنسرت اساتید در جشنواره بین المللی موسیقی فجر، برگزاری دو دوره کنکور آهنگسازی، برگزاری جشنواره های موسیقی اقوام ایرانی و نشست های پژوهشی، عضویت در هيات نظارت و تصويب اعطاي كارت تدريس به داوطلبان تدريس در شهر تهران، برگزاری کنسرت در کشورهای ارمنستان، ترکیه، هند، اتریش، قطر، الجزایر و غیره، اجراي کنسرت با ارکستر ملی و ارکستر وزیری در تهران به خوانندگی سالار عقیلی و سرپرستی استاد کیوان ساکت در تالار وحدت طی سال های 1391 الی 1394، اجرای كنسرت به نفع كودكان كار با اساتيد موسيقي ايران زمين به سرپرستي استاد كيوان ساكت، كنسرت با گروه وزيري به خوانندگي سالار عقيلي و سرپرستي استاد كيوان ساكت در استان هاي لرستان، شیراز، اصفهان، کرمانشاه، بندر عباس، ايلام، كاشان، مشهد و غیره، کنسرت در برج میلاد با ارکستر کیوان ساکت با چهار خواننده محلی و ایرانی و کنسرت هایی در سال 1393 در برج میلاد و تالار وحدت با ارکستر بزرگ کیوان ساکت به خوانندگی وحید تاج و سالار عقیلی، کنسرت همراه ارکستر کیوان ساکت و گیتارنوازان کشور آلمان در تالار وحدت، کنسرت با ارکستر وزیری و خوانندگی سینا سرلک در استانهای کشور و کنسرت های متعدد در مراكز فرهنگي و هنري و علمي تهران و شهرستان، کسب مقام های متعدد در جشنواره های داخلی و بین المللی با انسامبل های متعدد به ویژه در جشنواره ی بین المللی فجر (دو بار كسب مقام نخست، دوبار كسب مقام دوم و مقام سوم)  و . . . از جمله فعالیت های ایشان در عرصه موسیقی محسوب می شود.

گفتنی ست، علاقمندان به حضور در این کارگاه می توانند با شماره 09394102585 تماس حاصل کنند.  

 

 

 

ارسال نظر
مسعود غلامی : قدردانی و تبریک
0 0
بسیار عالی بود به استاد غلامی تبریک میگم
مجید نمازی فرد : تقدیر و سپاس
0 0
استاد مهدی غلامی از اساتید به نام و برجسته موسیقی کشور هستند که بنده افتخار شاگردی در رشته سه تار و دف در محضر ایشان داشته ام . ایشان استادی بسیار اخلاق مدار و هنرمند در نواختن انواع سازهای سنتی به ویژه دف هستند
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005