«زکریا یوسفی» در فستیوال صلح «مسپو» کردستان عراق خواهد نواخت

« بازگشت به لیست | شنبه 24 شهریور 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ ضحی علیپور: «زکریا یوسفی» نوازنده سازهای کوبه ای با حضور در فستیوال «مسپو» در کنار چند نوازنده خارجی اجرا خواهد داشت.

این نوازنده کرد تبار در فستیوال «مسپو» که جشنواره ای در ستایش صلح به میزبانی کردستان عراق است، ابتدا در تاریخ 27 شهریور برابر با 18 سپتامبر در اردبیل و سپس 30 شهریور (21 سپتامبر) در سلیمانیه به روی صحنه خواهد رفت. همچنین قرار است، وی در این فستیوال همراه با یک کونگانواز هندی و یک پرکاشنیست آلمانی قطعاتی را در قالب همنوازی سازهای کوبه ای اجرا داشته باشد.

گفتنی ست، وی توسط مدیران این فستیوال برای برگزاری ورکشاپی در دانشگاه موسیقی سلمانیه نیز دعوت شده بود که به علت تداخل با اجرای «علیرضا قربانی» در فرانسه و همچنین همراهی «فیض علی فیض خواننده» صاحب نام پاکستانی، موفق به پذیرش آن نشد. این اجرا مربوط به فستیوال موسیقی «صدای پلی فونیک» در جزایر کورسیکا کشور فرانسه است که 23 شهریور علیرضا قربانی همراه با سامان صمیمی، میلاد محمدی و زکریا یوسفی در آن کنسرت خواهد داشت.

زکریا یوسفی متولد 17 شهریور 1362، متولد کرمانشاه، نوازنده سازهای کوبه ای و فارغ التحصیل از دانشگاه سوره، تا به امروز در قالب اجرای کنسرت های متعدد داخلی و خارجی و حضور در فستیوال های بین المللی و آلبوم های مختلف با گروه هایی همچون «اشتیاق»، «مولوی»، «شهنازی»، «همنوازان کلهر»، «شمس»، «نیشتمان»، «همنوازان حصار»، «وصال» و . . . همکاری داشته است.

حضور در مراسم بزرگداشت بين المللي مولانا (تركيه – 1383)، بزرگداشت موسيقيدان معروف عرب،  فستيوال موسيقي پرتغال ـ 1384 ، محمد القبانچي عراق ـ 84، فستيوال موسيقي كردي (سليمانيه ـ 86)، فستيوال نوروز - 87، سالگرد استقلال چين (پكن، شيان ـ 88)، فستيوال وحدت و صوفی (پاكستان ـ سال های  89 و 92 )، فستيوال موسيقي موقام (آذربايجان ـ 93 )، فستيوال موسيقي كردي (ديار بكر ـ 93)، فستيوال فز (مراكش ـ 95)، فستيوال موسيقي شنژن (چين ـ 97)، انتشار تالیفاتی همچون «در حلقه دف» (قطعاتی برای دوره عالی)، «شیوه نوازندگی دف)، «شیوه نوازندگی بندیر» و نوازندگی در آلبوم هایی مانند «پيداي ناپيدا»، «شارو»، «اورامان تا بادينان»، «سر سماع»، «یقين گمشده»، «سايه هاي خورشيد»، «مستِ هوشيار»، «برگ بازيچه باد»، «عارف شيدا»، «باداباد»، «شرح پریشانی» و . . . از جمله فعالیت هایی ست که در کارنامه هنری این هنرمند به ثبت رسیده است.

علاقمندان به پیگیری آثار این هنرمند می توانند از طریق صفحه ایشان در اینستاگرام به آی.دی zakariayousefi با وی همراه باشند.

 

عکس: معین هاشمی نسب

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005