+ متن ترانه و امکان دانلود

قطعه «سرزمین من» با صدای مازیار عطاریان پس از سال ها مجوز انتشار گرفت

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 10 مهر 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ باربد شهسواری پور: تک قطعه «سرزمین من» به خوانندگی مازیار عطاریان و تنظیم کنندگی بهروز صفاریان برای دانلود در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

این اثر که مازیار عطاریان شخصا ترانه سرایی و آهنگسازی آن را نیز بر عهده داشته، از تولیدات استودیو تهران در سال 79 با رکورد در استودیو فرزین است که پس از سال ها، به تازگی مجوز انتشار گرفته است.

مازیار عطاریان طی گفتگویی اختصاصی درباره «سرزمین من» توضیح داد: «این قطعه با رویکرد اجتماعی اشاره به مشکلات سیاسی که دامن مردم را گرفته، دارد و کسانی که با سوءاستفاده از اعتماد مردم، باعث تحمیل این همه فشار روانی و نابسامانی اقتصادی به جامعه شدند و در طول تاریخ، امثالشان کم نیست، مورد خطاب هستند. ترانه این اثر ظاهرا فضای سیاهی دارد و فکر نمی کنم اشکالی داشته باشد که گاهی در کنار اشاره به اقتدار و صلابت های کشور عزیزمان، از دردها و تاریکی ها هم در آثارمان حرف بزنیم چرا که هر قطعه موسیقی رسالتی دارد و چه بهتر که این رسالت همراه با اتفاقات و روزمرگی های مردم باشد».  

وی افزود: «در آن سال ها که هنوز تکنولوژی مثل امروز با موسیقی عجین نشده بود، این اثر، به واقع با هنر دست بهروز صفاریان و بدون استفاده از کامپیوتر، در کمتر از 4 ساعت تنظیم شد و به علت بی نقص بودن، با وجود گذشت زمان، آن را همان طور که بود منتشر کردم. همین طور، ضبط صدای خواننده نیز به شکل و شمایل امروزی نبود و تنها در چند برداشت قطعه «سرزمین من» را خواندم و خوشحالم اثری را سال ها پیش تولید کرده ام که همچنان تازگی خود را حفظ کرده است».

گفتنی ست، مازیار عطایران که چندی پیش در جشن نخستین سالگرد برگزاری نشست های کانون ادبی زمستان با عنوان «ترانه ـ آواز» که در تاریخ 18 شهریور 97 در تالار ایوان شمس برگزار شد، شرکت کرده بود، یکی از آهنگسازان به نام عرصه موسیقی است که با خوانندگان مختلفی همکاری داشته است.

 

* در ادامه می توانید متن ترانه این فطعه را بخوانید و آن را دانلود کنید:  

نعره کن شیر بزرگ آسیا
نعره کن واسه همه دلتنگیا
تو باید دوباره از رو صخره ها
بپری رو قله عاشقیا
.
شیر با وقار من، شب و بی صدا نذار
دست خورشید و بگیر، مهتاب و تنها نذار
توئی که خط کشیدی رو ظلمت این شب تار
.
خیلیا بهت مینازن شیر من
تو بازی بهت میبازن شیر من
اونا که افتخارشون اسم توئه
با خوب و بدت میسازن شیر من
.
کاری کن که جغدای شوم دیگه آواز نخونن
حیوونای بد صدا   تو سرزمینت نمونن
کاری کن پرنده ها از این دیار پر نزنن
واسه آب و دونه  این در و اون در نزنن
.
داد بزن حتی اگه تموم دنیا قفسه
صدای قشنگ تو به گوش دنیا میرسه
معنی زندگی رو با خون رگهات بنویس
آخه من خوب می دونم تو این دیار مثل تو نیس

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005