نخستین آلبوم باکلام حسام سبزیان با عنوان «دوردست های رویا» منتشر شد

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 10 مهر 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ امید یزدانفر: آلبوم «دوردست های رویا» به خوانندگی و موسیقی حسام سبزیان توسط موسسه فرهنگی ـ هنری نغمه های ماندگار روانه بازار موسیقی شد.

«آزاد نخواهی شد»، «باور زمان»، «دوردست های رویا»، «نترس»، «سال های غریب»، «سرباز» و «پند عریان» نام 7 قطعه این آلبوم هستند که بجز سه قطعه که اشعارشان از بین سروده های خاقانی شروانی، وحید زاهدی و باباطاهر عریان انتخاب شده اند، دیگر قطعات را حسام سبزیان شخصا ترانه سرایی آن ها را بر عهده داشته است.

در کنار آهنگسازی و تنظیم کنندگی، حسام سبزیان در آلبوم خود نوازندگی سازهای گیتار آگوستیک، گیتار الکتریک، گیتار باس، پیانو و سینتی سایزر و همچنین ضبط، میکس و مسترینگ را برعهده داشته و مزدا شاهانی نیز در آخرین قطعه «دوردست های رویا» به عنوان خواننده، وی را همراهی کرده است. محمد حسین حسینی و بابک سبزیان نیز به ترتیب در این اثر فلوت و گیتار الکتریک نواخته اند. 

حسام سبزیان طی گفتگویی اختصاصی درباره «دوردست های رویا» توضیح داد: «این آلبوم به دغدغه های اجتماعی، روانشناختی و انسان شناختی خودم پرداخته که احتمالا این دردها یا دغدغه ها برای دیگران هم مشترک است. در هر کار سعی شده به موضوعی متفاوت اشاره شود. اسارت انسان در چنگال خودش، باورهای فلسفی به جهان، سربازان فداکار ایران زمین، نبرد روح و بیماری، سورئالی عاشقانه و پندی واضح و عارفانه به آن هایی که مقام انسانیت را فراموش کرده اند، گوشه ای از فضای کار است و در این راستا، سعی کردم زبان و جریان فکری متفاوتی در اشعار داشته باشم و تا آن جا که می توانم از کلیشه های روزمره در ترانه ها فاصله بگیرم. همچنین در زمینه خوانندگی نیز بدون این که دنباله رو کسی باشم، خیلی ساده تمام تجربیات و داشته هایم را در معرض قضاوت سلیقه و علایق قرار دادم و آرزو دارم توانسته باشم پیام هر قطعه را به خوبی منتقل کنم».

وی افزود: « تولید این آلبوم حدود سه سال به طول انجامید و دو سال هم پشت دروازه های وزارت ارشاد در حال بازبینی و ممیزی اشعار و موسیقی ماند. با تلاش های مداوم سعی کردم در طول ممیزی محتوای آن تحت تاثیر قرار نگیرد». 

گفتنی ست، حسام سبزیان متولد سال 59، پیش از ورود به عرصه موسیقی، فعالیت های هنری خود را با تئاتر آغاز می کند از اواسط دهه 70 با آموزش موسیقی، نوازندگی و تدریس را آغاز می کند. وی پیش از این دو آلبوم بی کلام به نام های «اسپیناس» و «سکوت مگنولیا» را منتشر می کند و «دوردست های رویا» نخستین آلبوم باکلام وی است.

* لطفا به منظور حمایت هنرمندان موسیقی، این آلبوم را به صورت ارجینال یا با خرید آنلاین تهیه کنید.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005