آلبوم «تار و عود» با نوازندگی آرش آقایی و غزل همایونی منتشر شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 18 مهر 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ سیامک اردستانی: آلبوم بی کلام «تار و عود» با دو نوازی آرش آقایی و غزل همایونی توسط موسسه فرهنگی ـ هنری چکاوک زنده رود روانه بازار موسیقی شد.

آرش آقایی به عنوان آهنگساز و نوازنده عود، در حاشیه آلبوم 9 قطعه ای خود توضیح داده است: «تار و عود» مجموعه دونوازی 3 موومانی حاصل هشت ماه تجربه و آزمون و خطا در مرحله خلق و شش ماه همکاری دوستانه در مرحله نواخته شدن است. در راه ساختن پیش از نوشتن، به کار دور ریختن بودم و هر لحظه از پیشبرد این قطعات برایم چالش جدیدی بود و تردیدی جدید که برای خودم نسبت هایی نو با ظرافت های موسیقی ایرانی ایجاد کرد، در تمرینات تلاش و نظر هر دوی ما بر این بود که بر همدلی و تفسیر قطعات بیش از صرف بی اشتباه بودن تاکید شود و در مرحله ضبط قطعات نیز ترجیح بر آن شد که قطعات به صورت زنده و محیطی اجرا و ضبط شوند تا امکان همنوایی و ارائه هنر نوازندگی بیشتر فراهم گردد. باری تار و عود یک سال و چند ماه تلاش ب وقفه بود که آن را بیش از آن که نوشته یا نواخته باشم زیسته ام. باشد که این زیسته موجب خشنودی اهل هنر شود.

گفتنی ست، آرش آقایی فارغ التحصیل نوازندگی موسیقی ایرانی از هنرستان موسیقی اصفهان و دارای رتبه 7 کنکور هنر و دانشجوی رشته آهنگسازی دانشگاه هنر تهران است که پیش از این، آلبوم بی کلام «به عاشق آنچنان زیبد» را منتشر کرده بود. این آلبوم نیز شامل 8 قطعه بوده که احمد نونهال خوانندگی آن را بر عهده داشته است و امیرعلی صمدانی (تار)، ذبیح اله وحید (کمانچه)، نیما پورفولادی (قیچک آلتو و کمانچه) و امیرمهدی مقدم (تنبک) در این اثر ساز نواخته اند.

به طور کلی گرایش وی به موسیقی ایرانی بیش از نگرش ملودی پردازانه به سمت نگرش آهنگسازانست و به طور عمده به نگرش فرمال و استفاده نو از المان های فولکلور اهمیت زیادی می دهد به طوری که در مجموعه سه گاه آلبوم «تار و عود» در بخش هایی از ملودی ها و حالت های آرتیکولاسیونی موسیقی رقص سیستان و بلوچستان استفاده کرده است. 

همچنین غزل همایونی که نوازندگی تار این آلبوم را بر عهده داشته است، فارغ التحصیل رشته موسیقی از هنرستان موسیقی اصفهانی و دانشجوی نوازندگی موسیقی ایرانی دانشگاه هنر تهران است که بجز تار، در نواختن سه تار نیز تبحر دارد. وی تا به امروز از محضر اساتید بزرگی همچون مسعود شعاری و علی قمصری بهره برده است.

لازم به اشاره است، علاقمندان به تهیه این آلبوم به صورت آنلاین می توانند به سایت بیپ تونز مراجعه کنند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :