تور کنسرت های بین المللی «کیهان کلهر» در چین و آمریکا ادامه خواهد داشت

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 2 آبان 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهاب آقاجانی: تور کنسرت های بین المللی «کیهان کلهر» پس از اجرا در اروپا با سفر به آمریکا و چین ادامه خواهد داشت.  

کیهان کلهر، نوازنده برجسته کمانچه و آهنگساز بین المللی و به عنوان تنها موسیقیدان ایرانی که موفق به کسب چهار جایزه گرمی شده، پس از دونوازی با کیا طبسیان نوازنده سه تار در 25 مهر (17 اکتبر) در بروکسل بلژیک و اجرا در اوپسالای سوئد و تیلبورخ هلند در تاریخ 27 و 28 مهر (برابر با 19 و 20 اکتبر) به همراه «اردال ارزنجان» نوازنده برجسته باغلاما اهل ترکیه، قرار است دوم آبان (24 اکتبر) همراه با گروه «جاده ابریشم» و «یویوما» در هانگژو چین به روی صحنه برود.

یویوما که در تور کنسرت چین، کیهان کلهر را همراهی می کند، نوازنده صاحب نام ویولنسل آمریکایی ـ چینی است که از وی نیز به عنوان یکی از برترین موسیقیدانان قرن نام می برند. وی که متولد هفتم اکتبر 1955 در پاریس و تحصیل کرده مدرسه عالی جولیارد و دانشگاه هاروارد است، در سن 7 سالگی مقابل جان اف.کندی رئیس جمهور وقت آمریکا ساز نواخت و از 15 سالگی نوازندگی در ارکستر سمفونی دانشگاه هاروارد را آغاز کرد. وی که از سال 2006 سفیر صلح سازمان ملل در موضوع جوانان است، در سال 2017 به خاطر آلبوم « Sing Me Home» برنده جایزه گرمی شد. 

وی پس از آن در روزهای 3 و 4 آبان ( برابر با 25 و 26 اکتبر) به ترتیب برگزاری کارگاه تحلیلی و کنسرت را در پکن چین پشت سر خواهد گذاشت و سپس با سفر به آمریکا ابتدا در تاریخ 12 آبان (سوم نوامبر) در اورلاندو آمریکا به همراه ارکستر «اورلاندو» به رهبری کالین جاکوبسن کنسرت خواهد داشت و 9 آذر (30 نوامبر) نیز در دانشگاه رایس هیستون آمریکا کارگاه تحلیل موسیقی برگزار می کند. 

لازم به یادآوری ست، کیهان کلهر (آهنگساز و نوازنده) که شهریور ماه موفق به کسب جایزه معتبر بین المللی « Human Spirit » ایزاک اشترن شد، در روز 3 آذر 1342 در تهران به دنیا آمده است. کمانچه ساز اصلی اوست  و در نواختن تنبور، سه تار و شاه کمان نیز تبحر دارد.

ایشان بجز همکاری با هنرمندان بزرگ موسیقی ایران از جمله محمدرضا شجریان، علی اکبر مرادیان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، گروه دستان و . . . با موزیسین هایی از دیگر کشورها همچون اردال ارزنجان از ترکیه، شجاعت حسین خان از هند، یویوما از چین، ژائو ژیپینگ، عالم قاسم اف از جمهوری آذربایجان، بروکلیت رایدر از آمریکا، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، کوارتت کرونوس، گروه سازهای بادی هلند و . . . برنامه های موفقی را اجرا کرده و به عنوان یکی از مشهورترین چهره های موسیقی ایرانی در جهان مطرح است.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی  001بنر داخلی 002بنر داخلی 003بنر داخلی 004بنر داخلی 005