دومین جلد از کتاب «سنتور و تکنیک» اثر محسن غلامی منتشر شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 2 آبان 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهنام صادقی: جلد دوم کتاب «سنتور و تکنیک» با تالیف «محسن غلامی» توسط نشر موسیقی عارف روانه بازار موسیقی شد.

در این کتاب که ویرایش و نوازندگی در لوح صوتی آن را به ترتیب علیرضا جواهری و رویا باقرزاده بر عهده داشته اند، 20 قطعه برای تمرین آرپژ در نوازندگی این ساز در نظر گرفته شده و سعی شده حالت‌ های متفاوت و مختلف آرپژنوازی سنتور، مورد استفاده قرار گیرد تا هنرجویان با آشنایی نسبی از یک سری حالت‌ های اجرایی آرپژ، بتوانند با خلاقیت در نوازندگی ساز سنتور، فرم ‌های مناسب دیگر را نیز ابداع و به کار گیرند. همچنین این قطعات در جهت فراگیری تکنیک ‌های معمول آرپژ در نوازندگی سنتور نوشته شده و مترونوم و سرعت اجرایی آن نیز به ‌طور دقیق تنظیم شده و در ابتدا نوازندگان می‌ توانند با سرعت کمتر از آنچه که بر روی قطعات نوشته شده، آن ها را تمرین و اجرا کرده و به تدریج اجرای قطعات را به سرعت اصلی برسانند.

گفتنی ست، محسن غلامی متولد سال 58 در شهرستان آمل، موسیقی را نزد اساتیدی همچون استاد رامین صفایی و پرویز مشکاتیان آموخت و آهنگسازی را از استاد علی تجویدی و میلاد کیایی فرا گرفت.

کتاب «شعر بی واژه» (مجموعه تک نوازی های پرویز مشکاتیان) در هفت جلد با همکاری علیرضا جواهری، آلبوم و کتاب «آوای برگریزان» (تک نوازی سنتور)، آلبوم های «واژه تنهایی» و  «بهار رویاها» (همنوازی سنتور و تنبک)، آلبوم «سایه خیال» (همنوازی سنتور و تنبک)، کتاب و آلبوم «هفت شهر عشق» (دوره عالی سنتورنوازی در 7 دستگاه و متعلقات آن)، آلبوم «گاه دلتنگی» (همنوازی نی و کمانچه)، کتاب های «واژه تنهایی» و «ساحل خیال»، «سنتور و تکنیک»، «وارش» (مجموعه قطعات موسیقی مازندران) و «گاه دلتنگی» از جمله آثاری ست که در کارنامه هنری ایشان به ثبت رسیده است.

علاقمندان به پیگیری آثار ایشان می توانند از طریق آی.دی Mohsen_gholami2 در اینستاگرام با استاد محسن غلامی همراه باشند.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005