نمایشگاه معتبر موسیقی «ومکس» با دو نماینده از ایران کار خود را در اسپانیا آغاز کرد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 2 آبان 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فرید شادکام: نمایشگاه معتبر جهانی موسیقی «ومکس» (WOMEX) از 24 اکتبر (برابر با دوم آبان) کار خود را در لاس پالماس اسپانیا آغاز کرد.

از این نمایشگاه جهانی که نام آن مخفف World Music Expo به معنای «نمایشگاه جهانی موسیقی» با مرکزیت برلین است، به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین جلسات بین المللی موسیقی در جهان  نام برده می شود و گفتگو، فیلم و جشنواره را نیز پوشش می دهد و هر سال در یکی از شهرهای اروپا برگزار می شود به طوری که تا به امروز شهرهای کپنهاگ، برلین، بروکسل، مارسی، استکهلم، روتردام، اسن، نیوکاسل، تسالونیکی، کاردیق، سانتیاگو ده کومپوستلا، بوداپست و ورشو میزبان آن بوده اند.

این نمایشگاه 5 روزه (24 تا 28 اکتبر برابر با 2 تا 6 آبان) که امسال بیست و سومین دوره برپایی خود را پشت سر می گذارد، با گرد هم آوردن 2500 متخصص و هنرمند و 600 فعال موسیقی از 90 کشور در جهان و برگزاری جلسات مختلف، کارگاه های آموزشی، اجرای کنسرت در 7 سالن، سخنرانی های مرتبط با صنعت موسیقی و دعوت از ناشران برتر به منظور معرفی آثارشان، طیف عظیمی از موسیقی سنتی و محلی که در برگیرنده قومیت ها، رشته ها و فرهنگ های مختلف مردم جهان هستند و قرار دادن آن در کنار موسیقی الکترونیک، جز و مدرن، یکی از معتبرترین گردهمایی های موسیقی در جهان محسوب می شود.

گفتنی ست، امسال با وجود حذف بودجه و حمایت های دولتی برای حضور در این نمایشگاه مهم که در واقع پل ارتباطی مهمی بین هنر ایران و مردم جهان محسوب می شود، موسسه های «پردیس موسیقی معاصر» و «پرده هنر موسیقی» به مدیریت اردوان جعفریان و امیرعباس ستایشگر به عنوان دو ناشر مطرح ایرانی با هزینه شخصی در بخش خصوصی این نمایشگاه شرکت کردند تا با برپایی دو غرفه، محصولات موسیقی ایران را به نمایش بگذارند. 

این در حالی ست که به همت مسئولین فرهنگی کشورهای انگلستان، اسکاتلند، ایرلند، ایرلند شمالی و ولز بازدیدکنندگان از این کشورها با تخفیف مواجه بودند.

لازم به ذکر است، سایت این نمایشگاه با آدرس www.womex.com در دسترس علاقمندان است که می توان اتفاقات آن را به روز دنبال کرد.

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی  001بنر داخلی 002بنر داخلی 003بنر داخلی 004بنر داخلی 005