به تهیه کنندگی مجید فلاح پور و سرپرستی آیدا امیری مقدم

اجرای قطعات سنتی و محلی با موسیقی تلفیقی در کنسرت پاییزی «تیار»

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 22 آبان 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیا شیرازی: گروه موسیقی سنتی ـ محلی «تیار» بیست و دوم آذر ماه در تالار سوره حوزه هنری به روی صحنه خواهد رفت. 

در این اجرا که از ساعت 20 کار خود را آغاز می کند، حمیدرضا پنجه پور، امير يوسفى نژاد و غلامرضا كزازى به عنوان خواننده حضور دارند.

آیدا امیری مقدم در کنار سرپرستی گروه «تیار» نوازندگی دف و دایره را بر عهده دارد و ساره اسدالهی و فرشته مبشری (کمانچه)، گلناز خلیلی و آناهیتا رمضانی (تار)، لیدا باقری (فلوت)، فاطمه دهقانی (عود)، فریده سرسنگی (سازهای کوبه ای) و سحر رحیمی (گیتار) دیگر اعضای این گروه هستند که قرار است در اجرای پیش رو هنرنمایی کنند.

مجید فلاح پور تهیه کنندگی این کنسرت را عهده دار بوده و قطعات برای ارکستر نیز توسط حسین فاضل و جمشید آقایی تنظیم شده اند.

آیدا امیری مقدم در گفتگویی اختصاصی با سل.نیوز درباره تازه ترین کنسرت گروه «تیار» توضیح داد: « کنسرتی که قرار است بیست و دوم آذر ماه به روی صحنه برود، نسبت به کنسرتی که در تیر ماه اجرا کردیم، متفاوت است و این اجرا شامل دو بخش خواهد بود که در قسمت اول، حضار شاهد اجرای قطعاتی از موسیقی سنتی با اجرای آقایان پنجه پور و کزازی خواهند بود و در بخش بعدی قطعات محلی با صدای آقای یوسفی نژاد به روی صحنه خواهد رفت. همچنین در این کنسرت برای اولین بار در کنار سازهای سنتی از سازهای غربی هم استفاده کردیم تا موسیقی تلفیقی ارائه دهیم. همچنین احتمال دارد تا زمان اجرا راحله فیروزی به عنوان نوازنده ساز چنگ هم به گروه اضافه شود».

وی افزود: «برای رپرتوآر این کنسرت نیز سعی کرده ایم از قطعات نوستالژیک و فولکلور عموما شاد با لهجه های آذری، کردی، ترکی، گیلکی و . .  استفاده کنیم که شنونده با آن ها خاطره دارد تا بتواند ارتباط بهتری با آثار برقرار کند و امیدوارم تمام کسانی که در این کنسرت شرکت می کنند، پس از اتمام اجرا، خاطره خوش و ماندگاری از «تیار» را به همراه ببرند». 

در بیوگرافی سرپرست گروه «تیار» آمده است: وی متولد سال 65، دارای مدرک کارشناسی موسيقى است که فعالیت در زمینه موسیقی را از 14 سالگی آغاز می کند. اولين تجربه موسیقایی او به آموزش ساز سنتور نزد نگار نساج پور و جناب شفيعيان برمی گردد و در ادامه از سال 83 به فراگيرى ساز دف نزد اساتيدى همچون بيژن كامكار، امير حقيرى، حسين رضايى نيا، فرزادعندليبى و ونداد مساح زاده پرداخته و تا به امروز آن را ادامه داده است. در كنار فراگيرى موسيقى، در آموزش ساز دف هم فعاليت جدی داشته و با گروه هایی همچون «نوای صلح»، «کنسرواتوار تهران»، «فروزان»، «نهال»، «رادها»، «گلک»، «پرنیان»، «چکاو» و . . . همکاری دارد. وی از سال 95 به عنوان مدیر اجرایی با گروه های مختلف همکاری داشته و در تعداد زیادی کنسرت به عنوان مدیر هنری و مدیر اجرایی با مجید فلاح پور که تهیه کنندگی کنسرت های مذکور را بر عهده دارد، کار مشترک انجام داده است.

گفتنی ست، علاقمندان به حضور در این اجرا می توانند از طریق سایت ایران کنسرت اقدام به خرید آنلاین کنند و یا با شماره های 09301226484 و 09381573809 تماس گرفته و بلیت خود را رزرو کنند. 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005