با رپرتوآری از قطعات ماندگار

ارکستر بزرگ «چکاوک» به رهبری رضا شایسته در تالار وحدت

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 1 آذر 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ حلما رحمتی: کنسرت ارکستر «چکاوک» به خوانندگی محمد افروز و مجید حسین خانی و رهبری رضا شایسته هشتم آذر در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

این کنسرت از ساعت 21:30 دقیقه با رپورتواری از آثار قدیمی که پس از انقلاب تا به امروز اجرا نشده اند، به روی صحنه خواهد رفت و نشست خبری آن نیز 29 آبان در تالار وحدت برگزار شد.

در تازه ترین اجرای ارکستر «چکاوک» که بزرگترین ارکستر خصوصی فعال کشور با 20 سال سابقه فعالیت مستمر است، 12 قطعه از آثار ماندگار با قدمتی بیش از 50 سال را اجرا خواهند کرد که تا به حال تنها در صفحه ها با کیفیت پایین شنیده شده اند و قرار است هشتم آذر ماه برای  اولین بار به صورت زنده اجرا شوند.

این آثار با پایبندی به ملودی و بدون لطمه زدن به آن، با سازبندی ویرایش شده و نزدیک به موسیقی امروز بر حسب سلیقه آهنگساز، مجدد برای این ارکستر 40 نفره تنظیم شده اند تا بتوانند با مخاطب ارتباط بهتری برقرار کنند.

«رضا شایسته» که مدیریت این ارکستر بزرگ و آموزشگاه موسیقی «آوای چکاوک» را بر عهده دارد، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد در رشته مهندسی محیط ‌زیست است. ویولن را ابتدا نزد آقای منوچهر گودرزی فرا گرفت و سپس نزد زنده‌ یاد استاد اسدالله ملک به فراگیری ردیف ‌های ایشان و همچنین در محضر اساتید حسن اعتمادی، ابراهیم لطفی و همایون رحیمیان به یادگیری ردیف‌های استاد صبا و ویولن کلاسیک پرداخت و در ادامه نزد استاد وارطان ساهاکیان در یادگیری تئوری موسیقی، سلفژ، هارمونی، کنترپوان، ارکستراسیون کسب فیض نمود. ایشان عضو وابسته درجه یک کانون نوازندگان و مدرسان خانه موسیقی ایران و همچنین دارای مدرک درجه دو هنری (معادل فوق‌ لیسانس موسیقی) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ارکستر بزرگ «چکاوک» را در سال 77 تشکیل داد و بعد از ثبت آن در وزارت ارشاد و اخذ درجه کیفی الف به برگزاری اجراهای متعدد در فرهنگسراها، حوزه هنری، تالار وحدت، جشنواره‌های فجر و همچنین شبکه‌های مختلف صداوسیما پرداخت.

گفتنی ست، فعالیت های ارکستر «چکاوک» را می توان از صفحه رضا شایسته با آی.دی avayechakavak.music در اینستاگرام دنبال کرد و علاقمندان به حضور در این اجرا هم می توانند از طریق سایت ایران کنسرت اقدام به تهیه بلیت به صورت آنلاین کنند. 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005