گروه موسیقی «مجذوب» با سه نوازنده در اصفهان به روی صحنه رفت

« بازگشت به لیست | شنبه 3 آذر 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ میلاد کیانزاده: گروه موسیقی سنتی «مجذوب» دوم آذر ماه در سالن سعدی حوزه هنری استان اصفهان به روی صحنه رفت.

در این برنامه که با همکاری خانه موسیقی حوزه هنری استان اصفهان و شرکت ترنم داوودی کهن برگزار شد، از ساعت 8 شب، فرشاد حقیقی (تنبور)، رامین ملکی (دف) و مسلم علیپور (کمانچه) به اجرای قطعاتی به صورت تکنوازی و گروه نوازی پرداختند. 

فرشاد حقیقی نوازنده تنبور گروه «مجذوب» متولد 31 خرداد سال 60 در روستاى فش از توابع كنگاور در استان كرمانشاه است.  از 4 سالگى نزد پدرش، فریدون حقیقی تنبورنوازى آغاز می کند و نزد استادانى چون سياوش اشرفي، سيد خليل عالى ‌نژاد و درويش امير حياتى آن را ادامه می دهد. گروه تنبورنوازى كنگاور در سال 67 به سرپرستى پدرش تشكيل شد و بعدها خود او که در سن 9 سالکی موفق شده بود، در جشنواره موسیقی کرمانشاه مقام اول را کسب می کند، گروه تنبورنوازان «مجذوب» را از همان گروه قبلی تشکیل داد.

همچنین مسلم علیپور نیز متولد سال 61 در خرم آباد است که کمانچه نوازی را از سن 7 سالگی نزد پدرش استاد فرج علیپور می آموزد و اولین کنسرت خود را در سن 11 سالگی اجرا می کند. وی که سرپرستی گروه موسیقی «تال» را بر عهده دارد، تا به امروز به عنوان نوازنده کمانچه با گروه های «سیمرغ» و «خنیا» به ترتیب به خوانندگی همایون شجریان و پری ملکی، همکاری با گروه های «خاتون»، «لوتوس»، «باران»، «هزار آواز» و «خنیاگر»، ارکستر سمفونیک ایران، حضور در ارکستر خوانندگانی همچون عبدالحسین مختاباد، پرواز همای و علیرضا قربانی برای اجراهای داخلی و خارجی، همکاری با تئاتر «رند خلوت نشین» به کارگردانی پری صابری و نوازندگی ضمن همکاری در یونکسو در روز «موتزارت» و . . . تنها بخشی از فعالیت های وی در عرصه موسیقی است.

همچنین از ایشان آلبوم های «آه مجنون»، «فرزند ایران»، «میراث عشق»، «یار یار»، «عزیزدل»، «سفر امید»ريال «سیمرغ» و . . .  در مقام آهنگساز، تنظیم کننده و نوازنده منتشر شده است. 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005