به رهبری و سرپرستی «رضا مریوند»

اجرای قطعاتی فاخر از موسیقی کلاسیک در تازه ترین کنسرت ارکستر «رتوریک»

« بازگشت به لیست | شنبه 10 آذر 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ افرا مهدیان: کنسرت ارکستر «رتوریک» به سرپرستی رضا مریوند 25 آذر در تالار وحدت برگزار می شود.

در این کنسرت که از ساعت 21:30 دقیقه و طی یک سانس اجرا می شود، فربد لطیفی به عنوان کنسرت مایستر حضور دارد و پژمان نور (سولیست گیتار)، روشنک نوشی (سولیست فلوت) و مسعود نوروزی (سولیست ویولن) دیگر هنرمندانی هستند که در این کنسرت با نوازندگی خود هنرنمایی خواهند کرد.

قطعات فاخر از موسیقی کلاسیک به همراه ساخته هایی از Saint-Saëns ، Brahms ، Offenbach ، Rossini ، Bizet ، Piazzolla ، کنسرتو آرانخوئز  ( J.Rodrigo)، کنسرتو فلوت  La Notte ( A.Vivaldi ) آثاری هستند که برای اجرا در این کنسرت در نظر گرفته شده اند.

در بیوگرافی سرپرست ارکستر «رتوریک» آمده است: «رضا مریوند» رهبر گروه، فارغ التحصیل نوازندگی ساز جهانی پیانو، فارغ التحصیل کارشناسی حرفه‌ ای موسیقی (رهبری ارکستر)، رهبر ارکستر «رتوریک» (موسیقی کلاسیک)، رهبر مهمان ارکستر «گل‌ های نوین» (موسیقی ایرانی)، عضو کانون نوازندگان کلاسیک خانه موسیقی، عضو فدراسیون بین المللی موسیقی دانان جهان (fim) است.
وی از 16 سالگی نواختن گیتار کلاسیک را زیر نظر علیرضا غلامشاهی فراگرفت و سال 1383 از محضر استادان فن از جمله هما سادات افسری، مارینا آقابکیان، مصطفی کمال پورتراب، احسان صبوحی، کیوان میرهادی، الکساندر هاوانسیان، سرژیک میرزائیان و …. در دانشگاه موسیقی بهره مند و در رشته نوازندگی ساز جهانی (پیانو) فارغ ‌التحصیل شد. 
وی در کنار تحصیلات موسیقی، نواختن گیتار به شیوه فلامنکو را زیر نظر شاهین علوی و احسان فرامرزی پور فراگرفت و در مستر کلاس‌ های کاوه ناصحی به تکمیل آموخته ‌های خویش پرداخت.
ایشان سال 1392 «ارکستر رتوریک» را تشکیل داد و در مقام مدیر هنری و رهبر ارکستر از آن زمان تاکنون آثار زیادی را با این گروه اجرا کرده و در اولین سال فعالیت این ارکستر به عنوان گروه برگزیده سومین جشنواره شمسه معرفی شد. 
از دیگر فعالیت‌های ارکستر رتوریک می‌توان به همکاری در فیلم سینمایی «صله سحر» به کارگردانی فرزین مهدی پور و بازی استاد پرویز پورحسینی اشاره کرد. 
لازم به یادآوری است، علاقمندان به حضور در این کنسرت می توانند از طریق سایت ایران کنسرت اقدام به خرید آنلاین بلیت خود کنند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005