به سرپرستی و خوانندگی «پری ملکی»

اجرای گروه «خنیا» همزمان با مراسم رونمایی کتاب «ترانه های تیمورتاش»

« بازگشت به لیست | شنبه 10 آذر 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ ثمین صفایی: همزمان با مراسم یادمان «ایرج تیمورتاش» کنسرت همخوانی و همنوازی گروه «خنیا» در تالار وحدت برگزار خواهد شد. 

در این مراسم که از کتاب «ترانه های تیمورتاش» نیز رونمایی خواهد شد، گروه «خنیا» به سرپرستی و همخوانی بانو «پری ملکی» طی روزهای 20 و 21 آذر ماه از ساعت 21:30 در تالار وحدت کنسرت «نرود ز دلم هرگز» را به روی صحنه می برد.

تنظیم قطعات در این کنسرت بر عهده پیمان خازنی بوده که خود، نوازندگی تار را نیز بر عهده دارد و کریم قربانی (ویولنسل)، پیام سوری (پیانو)، بامداد ملکی (تنبک)، بهرنگ آزاده  و روزبه بهاری (ویولن)، مرضیه رحیم زاده (سنتور) و امید توفیقی (عود) دیگر نوازندگانی هستند که در این کنسرت هنرنمایی خواهند کرد. همچنین مینا فرخ نیا، مهسا گل محمدی و عرفان پورنقیبی همخوانان این گروه هستند.

پری ملکی با نام اصلی «عذرا خبار یزدیها» متولد پانزدهم آبان سال 1330 در تهران، آواز خواندن از سن 7 سالگی در مدرسه آغاز کرد اما به طور جدی خوانندگی را سال 50 به بعد و پس از ازدواج با حسن ملکی (دبیر ادبیات، روزنامه نگار و نویسنده) و انتخاب نام هنری «پری ملکی» خواندن را آغاز کرد و ایرج تیمورتاش او را به وزارت فرهنگ و هنر وقت معرفی کرد. او طی سال های 56 تا 59 در انگلستان نوازندگی گیتار کلاسیک را فرا گرفت. صادق و باقر موذن، جمال سماواتی، مسعود شعاری، نصرالله ناصج پور، علی جهاندار، امیر پایور استادان وی در عرصه خوانندگی و نوازندگی بودند و خود نیز تدریس را از سال 65 آغاز می کند. پری ملکی از سال 73 گروه موسیقی «خنیا» را به عنوان یکی از گروه های پیشگام در زمینه موسیقی بانوان تاسیس کرد و توانست نه تنها در ایران بلکه در کشورهای مختلف و فستیوال های معتبر جهانی نیز موسیقی ایران را به نمایش بگذارد.

«یاد ایران»، «یادمان بنان»، «زیباتر از ماه و گل»، «نرگس مست»، «تهران 1330»، «امیر عشق»، «شالی»، «رویای رنگین»، «قصه های از یاد رفته»، «عاشقان دیروز»، «شبی با خیام»، «آن روزها» نام آلبوم هایی هستند که در کارنامه هنری پری ملکی به ثبت رسیده اند.

گفتنی ست، علاقمندان به حضور در تازه ترین کنسرت گروه موسیقی «خنیا» می توانند برای خرید بلیت به صورت آنلاین به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند و یا با شماره های 88607410 و 66705101 تماس بگیرند و بلیت خود را رزرو کنند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005