نخستین کنسرت ارکستر ملی ویژه ایران در تالار سوره به روی صحنه رفت

« بازگشت به لیست | شنبه 24 آذر 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیا شیرازی: نخستین کنسرت ارکستر ملی ویژه ایران با پیام برقراری صلح جهانی، بیست و سوم آذر ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

سرپرستی و رهبری ارکستر را در این کنسرت، مریم گیلاسیان بر عهده داشت که با گروهی متشکل از 20 نوازنده و خواننده با شرایط ویژه (ذهنی، جسمی، اتیسم و بینایی) به روی صحنه رفت.

بنیامین آتابای (گیتار کلاسیک)، علی جباری (کمانچه)، ارمیا مهدی تبار (پیانو)، علیرضا رحمانی (ملودیکا)، مهدی صفری راد (گیتار باس)، فرید زاهدی (فلوت کلیددار)، امیرحسین نادری پور، علیرضا مهیمنی و المیرا خلیل زاده (فلوت ریکوردر)، سمیرا شهبازی (پیانو و ماراکاس)، امیرحسین غلام (ویبرافون)، هادی علیزاده و سیامک عسگری (تنبک) و بردیا عسگری (دمام ، کاخن) نوازندگانی هستند که به مربیگری مهدی علایی در بخش گروه نوازی در این اجرا، هنرنمایی کردند. همچنین مهتاب آل عباسیان، شقایق گرامیان، تکتم فرید، ندا فکوریان، اعظم شیخ ویسی و مهرزاد قاسمی گروه کر را تشکیل می دادند.

«رقص بهار» (تک قطعه بی کلام از ساخته های شهداد روحانی)، «درنه جان» (فولکلوریک مازنداران)، «مردی که زیاد می دانست»، «بهار دلنشین»، «مدولندز / کاتیوشا»، «رومئو و ژولیت»، «همبازی»، «گل گلدون من» (بی کلام)، «نشانه ها»، «آرزوها»، «یا حبیبی یالا» (اثر گروه جیپسی کینگ)، «فتح بهشت» و ایران زمین (ترکیبی از قطعات فولک استان ها) آثاری بودند که در اولین کنسرت ملی ویژه ایران برای مخاطبین اجرا شدند که بجز موارد اشاره شده، ساخت موسیقی و ترانه سرایی بقیه قطعات جز آثار منیرو وکیلی، فراز قاسمی، برنارد هرمن، مریم گیلاسیان، روح الله خالقی، میخاییل ایساکوسکی، شارل گونو، فریدون شهبازیان، بیژن ترقی، میلاد جعفرنژاد و ونجلیس بوده است.  

گفتنی ست، تشکیل گروه ارکستر ملی ویژه ایران حاصل تلاشی صبورانه و شجاعتی آگاهانه و تلفیقی از ممارست و امید است که در خرداد سال 95 با همیاری سازمان بهزینی کشور و اداره کل بهزیستی استان گلستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد به ثبت رسید.  

* در ادامه می توانید گالری تصویری آخرین تمرینات این گروه را از نگاه دوربین رعنا صنعتی و فاطمه یوسفی ببینید:

 

ارسال نظر
هستی : ****
0 1
واقعا آدم با دیدنشون به این نتیجه میرسه معلولیت محدودیت نیست...دم خانم گیلاسیان گرم که همچین گروهی جمع کردن
بنیامین آق آتاب ... : معجزه
0 0
بنده خودم به عنوان عضوی از این گروه واقعا از اجرای زیبا و بی نظیر دوستان عزیزم به وجد اومدم. به نظرم این رخداد میتونه شبیه یک معجزه باشه و باورش حتی برای من که عضو این گروه بودم سخته که چقد این بچه ها میتونن توانمند باشند علیرغم محدودیتهایی که داشتند. شبی تکرار نشدنی و بسیار غرور انگیز بود برای من و دوستانم. بهترینها رو برای خانم گیلاسیان آرزو میکنیم. از جونشون مایه گذاشتند و شبی رؤیایی برامون خلق کردند .
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005