با همکاری گروه «آوای مهر وطن»

آلبوم «تصنیف های ایرانی» به روایت مسعود نکویی منتشر شد

« بازگشت به لیست | یکشنبه 2 دی 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ روزبه فرهمند: آلبوم «تصنیف های ایرانی» به روایت مسعود نکویی توسط موسسه فرهنگی ـ هنری نسل مهر کرمان روانه بازار موسیقی شد.

این آلبوم که در واقع دهمین آلبوم موسیقی و یازدهمین کتاب پارتیتور این مجموعه با شیوه کرال آکاپلای پلی فنیک از گروه «آوای مهر وطن» است. شامل 8 قطعه به نام های «طاقتم ده» (ساغرم شکست ای ساقی)، «عقرب زلف کج»، «بازگشته» (امید جانم)، «چهره به چهره»، «رسوای زمانه»، «نفرین»، «از خون جوانان وطن» و «شاهختایی» است که آهنگسازی، تنظیم و میکس قطعات را مسعود نکویی شخصا انجام داده و گروه آوازی «مهر وطن» نیز وظیفه اجرای آن را به صورت کرال برعهده داشته اند.

نیلوفر منصوری و الهام نیک طبع (سوپرانو)، حبیبه هادی مقیم زاده و لیلا السادات میرحسینی (آلتو)، مسعود نکویی و معین علی اکبری (تنور) و محسن نظری زاده (باس) دیگر همخوانان این آلبوم بوده اند.

مسعود نکویی در حاشیه آلبوم خود نوشته است: «موسیقی رنگارنگ ایران، سرشار از نغمه های ناب و نافذ و آوازهایی که خطور طلایی فرهنگ و هنر این مرز و بوم را در ذهن کهن این سرزمین ترسیم نموده اند سرلوحه تنظیم این تصنیف ای زیبا به شیوه کرال آکاپلا گردید تا مخاطبان فراگیر این نوع موسیقی را نیز با تصنیف های ایرانی با سبک کرال آکاپلا آشناتر سازد.

مسعود نکویی پیش از این نیز آلبوم «کار آوا» را با محتوای آواهای کار و تلاش، نغمه‌های زندگی و پویندگی بر سرشاخه‌های مشاغل ایران ‌زمین، بیانگر روحیات شاد و پرنشاط و حماسی ساکنان این سرزمین و گویای همت مردمانی سخت‌کوش و تلاشگر با قطعاتی به نام های «قلنگر»، «قپه سبز»، «گلیم شیرکی پیچ»، «گود خشمالا»، «کش کشو»، «کوش»، «کلامالی»، «رخشوری»، «کودکان کار»، «چرخو»، «کارگاه کوزه گری»، «حموم»، «یلدا» و «جشن سبز» را منتشر کرده بود.

گفتنی ست، مسعود نکویی موسیقیدان، پژوهشگر اهل کرمان، مدرس سلفژ، آواز و پیانو، بنیانگذار و سرپرست گروه موسیقی «مهر وطن» است. وی دارای تالیفات و مقالات زیادی در زمینه موسیقی، کرال و موارد مرتبط با موسیقی است که از آن جمله می‌ توان به کتاب «فنون آوا و نوا»، «پارتیتور یشکی»، «پته»، «کاروانسرا» و «پخ پخو» اشاره کرد.

آثار مسعود نکویی در زمینه موسیقی کر و موسیقی کرال آکاپلا پلی فونیک در حال حاضر به بیش از 50 اثر منتشر شده و بیش از 200 اثر در حال انتشار می ‌رسد. همچنین سبک‌های موسیقی جدیدی همانند کرراک، موزیکیوم، اکتاپلا نیز از دیگر زمینه ‌های فعالیت ایشان است.

ارسال نظر
هستی : ***
0 0
قطعه ی طاقتم ده عجیب دوست داشتنیه👌👌
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005