به سرپرستی و نوازندگی دف «ئاسو نادری»

«آنسامبل ئاسو» کنسرت «سماع دستها بر روی ساز» را به روی صحنه می برد

« بازگشت به لیست | جمعه 7 دی 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیا شیرازی: کنسرت «سماع دستها بر روی ساز» با هنرنمایی «آنسامبل ئاسو» نوزدهم دی ماه در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

در این کنسرت که طنین دلدادگی اقوام و سرود عاشقی از ساعت 21:30 دقیقه  به سرپرستی و نوازندگی دف و سازهای کوبه ای ئاسو نادری شنیده خواهد شد، فرشاد رستمی ساخت موسیقی قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شوند را بر عهده دارد.

شهرام مرادی با همخوانی مریم خانه ساز، به عنوان خواننده در این آنسامبل حضور دارند و مینو اصحابی و مرتضی فتحی (کمانچه)، آذین ملک زاده (کمانچه آلتو)، نازنین قاسمی (عود)، مژگان حسینی (قانون)، مهسا لواسانی (تار)،  علیرضا مصدقی (پرکاشن، تنبک و کاخن)، پریسا اینانلو (دف و دهل)،  سارا احمدیان (تنبک و اودو)، حامد پیرا (سرنا، نرمه نای، نی انبان) نیز نوازندگانی هستند که بر روی صحنه هنرنمایی خواهند کرد.

آنسامبل «ئاسو» تقریبا از سال 94 کار خود را آغاز می کند و اولین کنسرت خود را در تاریخ 24 تیر ماه 95 با رپرتوآری از قطعات ماندگار موسیقی نواحی در فرهنگسرای نیاوران برای بانوان به روی صحنه می برد.

ئاسو نادری که سرپرستی این گروه را بر عهده دارد، از سال 78 آموزش ساز دف را نزد اساتیدی همچون بیژن کامکار و مهدی غلامی آغاز می کند و طی چندین سال، پنج مقام برتر تک نوازی در جشنواره «آوای مهر» کسب می کند.

«چهل ‌دف»، «هه ‌رمان»، «هوران»، «آوای مهربانی»، «ژیوار»، «تخت جمشید»، «دف‌نوازان جم»  و «آرشاویر» و . . . گروه هایی هستند که تا به امروز همکاری با آن ها در کارنامه هنری وی به ثبت رسیده است. همچنین ایشان نزد اساتید موسیقی از جمله آرش گوران، آرش فلاح، میلاد عمرانلو و آزاده رضایی، تئوری موسیقی، سلفژ و آواز را آموخته است. 

گفتنی ست، آنسامبل «ئاسو» اولین گروه موسیقی بانوان است که با هدف ارائه آثاری از موسیقی اقوام کار خود را آغاز می کند و به تازگی با بسط گستره فعالیت هایش، سعی دارد به عنوان یک گروه فولکلور فعالیت های خود را ادامه دهد. 

علاقمندان به حضور در این کنسرت می توانند از طریق سایت ایران کنسرت اقدام به خرید آنلاین بلیت کنند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005