به سرپرستی، آهنگسازی و خوانندگی «میلاد دزفولیان»

اجرای کنسرت «بزم بی نشان» گروه موسیقی «ریژوان» در تالار رودکی

« بازگشت به لیست | دوشنبه 1 بهمن 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهنام صادقی: گروه موسیقی «ریژوان» کنسرت «بزم بی نشان» را یازدهم بهمن ماه در تالار رودکی به روی صحنه خواهد برد. 

«میلاد دزفولیان» سرپرستی، آهنگسازی، نوازندگی سازهای شورانگیز و تنبور و خوانندگی این گروه را بر عهده دارد و سعیده بزرگمنش و فرخ نجفی به عنوان همخوان در اجرای قطعات، وی را یاری خواهند داد.  

همچنین عباس سرافراز (کمانچه)، مجتبی احمدی (عود)، رضا زارع (دف و بندیر)، پوریا رضایی (سازهای کوبه ای)، نادر امیری، فرخ نجفی، جلال مختاری، حسین فروزان و رها نظری (تنبور) نوازندگانی هستند که در کنسرت «بزم بی نشان» با هنرشان بر روی صحنه هنرنمایی خواهند کرد.

«مذهب رندان»، «خُنكان»، «ساز و آواز» بر مبناي مقام نهاوند، «مفتاح شو» (تقديم به استاد سيد خليل عالي نژاد)، دونوازي سازهاي كوبه اي، «باده تويي»، «بزم بي نشان» كه اين قطعه بر مبناي چند مقام تنبور ساخته شده و سعي بر آن بوده كه ضمن حفظ حالت و لهجه هاي مقامي تغييراتي در بافت صوتي و نحوه صدادهي ساز ايجاد شود به همين منظور از كوك نامتعارفي نسبت به شنيده هاي قبلي استفاده شده كه زر آن دو سيم اول تنبور فاصله چهارم يكديگر كوك شده اند. «الله مولانا علی»، تكنوازي كمانچه و «دگر باره که بجز قطعه اول که سروده حافظ است، دیگر اشعار متعلق به مولانا هستند، قطعاتی منتخب برای کنسرت پیش روی گروه «ريژوان» هستند.

در توضیح فعالیت های این گروه آمده است: در کنسرت «بزم بی نشان» سعی بر آن بوده که آهنگسازی ها بر اساس مقام های تنبور با حفظ حالت ها و اصالت این ساز  صورت گیرد و همچنین دیدگاه تازه تری از لحاظ روند ملودیک و ریتمیک به کار داشته باشند. «ريژوان» اكنون در ادامه مسير عاشقانه و در ادامه طريق سنت با نگرشي نو تر به جهاني بي مرز نزديك تر مي شود. بزمي بي نشان كه خالي ست از هر ادعا، با مرامي از پيش و زباني نو. موسيقي چهره شكسته زمان است كه مي خواهد چيزي به ما بگويد كه هرگز نبايد آن را فراموش كنيم و تنبور كه متضمن خاطراتي مشترک است.

«ميلاد دزفوليان» به عنوان سرپرست این گروه، آموزش موسیقی را از سال 77 نزد استاد سيد آرش شهرياري آغاز می کند و از محضر استادان مسعود شعاري و بهداد بابايي در فراگيري ساز سه تار بهره برده است. وی در سال 88 از دانشگاه هنر شیراز در در رشته كارشناسي نوازندگي ايراني فارغ التحصیل می شود که گروه تنبورنوازی «ریژوان» را از سال 94 تشکیل می دهد.

گفتنی ست، خرید آنلاین بلیت این کنسرت که کار خود را از ساعت 19 آغاز خواهد کرد، از طریق سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com برای علاقمندان مهیاست.

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005