آلبوم «کجا باید برم» روزبه بمانی در جلسه ویژه «خانه ترانه» نقد شد

« بازگشت به لیست | جمعه 26 بهمن 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ رضوان شبان: جلسه ویژه «خانه ترانه» با محوریت نقد آلبوم «کجا باید برم» اثر روزبه بمانی، بیست و پنجم بهمن ماه در مجتمع فرهنگی ـ هنری آسمان برگزار شد.

خانه ترانه که پیش از این نیز نقد آلبوم های مختلفی را در برنامه کاری خود داشته است، این بار با حضور منتقدان موسیقی، موزیسین های بنام، ترانه سرایان مطرح و علاقمندان، اقدام به نقد نخستین آلبوم روزبه بمانی در مقام خواننده، به عنوان مدیریت خانه ترانه کرد.

این جلسه که قرار بود از ساعت 15 کار خود را آغاز کند، با یک ساعت تاخیر از ساعت 16 جنبه رسمی به خود گرفت.

در ابتدا، روزبه بمانی ضمن تشکر از حضار، در توضیح بلیت فروشی این جلسه، برگزاری آن را در فضایی بزرگتر نسبت به سالن سرنا قلمداد کرد و سپس ترانه سرایانی همچون صابرقدیمی، پرسا مقدس، حمیدرضا صمدی، علی ادریس زاده، شروین رحیم زاده، فرشاد عزیزیاران، عمران میری و رویا دیژن سروده های خود را به عنوان ترانه های منتخب اجرا کردند.

پس از آن، با تشکر روزبه بمانی از علیرضا افکاری، سعید زمانی و هومن نامداری به عنوان آهنگساز  و تنظیم کننده های آلبوم «کجا باید برم» این اثر در دو بخش موسیقی و ترانه به بوته نقد و بررسی کشیده شد که در ابتدا مهرداد نصرتی، هومن نامداری و پدرام کشتکار به عنوان کارشناسان موسیقی به روی صحنه حاضر شدند و سپس علیرضا بدیع و مهدی ایوبی نقد ترانه این آلبوم را بر عهده گرفتند.

مهرداد نصرتی اظهار داشت: «در این آلبوم، روزبه بمانی استادانه ترانه های زیبایی را روی ملودی سروده و با این فضای ترانه ها اکثرا غم آلود بودند اما این کار آنقدر حرفه ای انجام شده بود که مخاطب را خسته و دلزده نمی کرد و این، یکی از نقاط قوت این آلبوم محسوب می شود».

پدرام کشتکار نیز در رابطه با موسیقی این آلبوم توضیح داد: «روزبه بمانی با هوشمندی فراوان ملودی قطعات را انتخاب کرده و تلفیق موسیقی و ترانه هایی که دارای تصویر هستند، در این اثر قابل قبول هستند گرچه تجربه ثابت کرده این قبیل آثار پس از مدتی در کنسرت، خواننده را با مشکل مواجه می کنند گرچه فکر می کنم طرفداران او می دانند باید از او توقع چه نوع آثاری را داشته باشند و روزبه با ترانه هایش مخاطبینش را راضی می کند»

هومن نامداری دیگر کارشناس این بخش، در تکمیل صحبت هایی که بیان شده بود، گفت: «روزبه بمانی هیچوقت با خوانندگی غریبه نبود و سبک و سیاق منحصر به فرد خود را دارد گرچه ترانه هایش از صدایش پیشی گرفتند و در وهله نخست، همه او را به عنوان یک ترانه سرای برتر در موسیقی می شناسند. من هم معتقدم می توانست آثاری با ریتم های دیگری بخواند و این آلبوم را آزمون و خطایی برای سنجش علایق طرفدارانش به حساب بیاورد».

در زمان نقد ترانه ها، روزبه بمانی هم بر روی صحنه حاضر شد. مهدی ایوبی با اشاره به دکلمه های این آلبوم توضیح داد: «13 قطعه در این آلبوم می شنویم که بجز یک قطعه، بقیه همه با دکلمه آغاز می شوند. شاید بهتر بود این تعداد کمتر باشند.

همچنین علیرضا بدیع با ظرافت و خوش طبعی اظهار داشت: «ترانه های روزبه بمانی در این آلبوم چون همیشه با قدرت و زیبایی بی مثالی بیان شده بودند و مانند گذشته این سوال را در ذهن مخاطب به وجود می آورد که معشوقه روزبه دارای چه ویژگی هایی ست؟»

گفتنی ست، در پایان جلسه عکس های یادگاری گرفته شد و آلبوم های طرفداران امضا شدند.

 

* در ادامه می توانید عکس های این جلسه را از نگاه دوربین «هانیه اشراقی» ببینید:

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005