نخستین اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «منوچهر صهبایی» در سال جاری

« بازگشت به لیست | شنبه 24 فروردین 1398 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ باربد شهسواری پور: نخستین اجرای ارکستر سمفونیک تهران در سال جاری طی روزهای 28 و 29 فروردین به رهبری «منوچهر صهبایی» به روی صحنه خواهد رفت.
در این اجرا که از ساعت 18 تالار وحدت میزبان علاقمندان خواهد بود، «سمفونی ونیزی شماره 19» از آنتونیو سالییری، «کنسرتو برای ابوا و ارکستر در رمینور» از لودویگ اگوست لوبرن، «مقدمه و واریاسیون برای ابوا و ارکستر» از یوهان نپوموک هومل و «سمفونی شماره 5 درسی بمل ماژور» از فرانس شوبرت برای دوستداران موسیقی کلاسیک اجرا خواهد شد.

همچنین آسمان اسماعیل زاده و پارمیدا سلطانی در این کنسرت به عنوان سولیست ابوا هنرنمایی خواهند کرد.

گفتنی ست، ارکستر سمفونیک تهران برای اولین بار در 13 آذر 1312 با نام «ارکستر سفونی بلدیه (شهرداری)» به رهبری غلامحسین مین باشیان فعالیت را آغاز می کند و از سال 1324 توسط پرویز محمود تجدید شده و به شکل کنونی درمی آید. این ارکستر که تا به امروز با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده، هدایت توسط چندین رهبر ارکستر را تجربه کرده است. آخرین اجرای این ارکستر همراه با استاد «شهرداد روحانی» هفدهم اسفند سال 96 به مناسبت دویست و پنجاهمین سال تولد لودویک فان بتهوون بود که سمفونی شماره ۹ در رمینور اثر بتهوون در آن اجرا شد.

منوچهر صهبایی که به عنوان رهبر مهمان در اولین اجرای ارکستر سمفونیک تهران در سال 98 حضور خواهد داشت، متولد سال 1327 در تهران، دارای مدرک دکترای رهبری ارکستر و موزیکولوژی و استاد کنسرواتوآر و دانشکده موسیقی در اتریش است. ساز تخصصی ایشان ابوا است و زیر نظر اساتید بزرگ در داخل و خارج از کشور آموزش دیده است.

یکی از مهمترین فعالیت های وی در عرصه موسیقی، اجرای آثار موسیقیدانان نامدار ایرانی از جمله حسین دهلوی، ثمین باغچه‌بان، حسین ناصحی، محمدتقی مسعودیه، مصطفی کمال پورتراب، حشمت سنجری، مرتضی حنانه، حسین یوسف زمانی، علیرضا مشایخی و . . . را با ارکسترهای بزرگ مانند ارکستر فیلارمونیک تپلیس (چک)، ارکستر سمفونیک سنت گالن (سوئیس)، ارکستر زهی پراگ (چک)، ارکستر فیلارمونیک پلوودیو (بلغارستان)، ارکستر تون کونسلر (فورآرلبرگ اتریش) و . . . اجرا کرد که از اهمیت زیادی برخوردار است.
گفتنی ست، علاقمندان به تهیه بلیت این اجرا می توانند به سایت ایران کنسرت به نشانی www.Iranconcert.com مراجعه کنند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :