پیمان یزدانیان، رضا عسگرزاده و حسام اینانلو

اجرای کنسرت سه نوازی با سبکی خاص در فرهنگسرای نیاوران

« بازگشت به لیست | دوشنبه 3 تير 1398 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ ضحی علیپور: کنسرت سه نوازی پیمان یزدانیان، رضا عسگرزاده و حسام اینانلو بیست و دوم تیر ماه در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

در این کنسرت که از ساعت 21 کار خود را در سالن خلیج فارس آغاز خواهد کرد، رضا عسگرزاده نوازندگی دودوک و سازهای الکترونیک و پیمان یزدانیان و حسام اینانلو نیز به ترتیب نواختن پیانو و کمانچه را بر عهده دارند تا به مدت 75 دقیقه میزبان علاقمندان به موسیقی بی کلام باشند.

این سه هنرمند تاکنون با یکدیگر اجراهای موفقی را به صورت جداگانه و دو نوازی داشته اند که شاید مهمترین آن دونوازی یزدانیان و اینانلو بوده است که در قالب آلبوم «رام» منتشر شد و با استقبال بسیار خوبی مواجه گردید.
این آلبوم شامل 4 قطعه بود که در آن هر نوازنده سبک خاص خود را اجرا می کرد و از فرهنگ موسیقایی متفاوتی حرف می زد و همنوازی این دو ساز به تلفیقی از موسیقی ایرانی و غربی رسید؛ کاری که در نوع خود بسیار نوگرا بود. این قطعات تحت عنوان پروژه «دیالوگ» سال 1392 در تالار وحدت تهران به روی صحنه رفت و بهمن سال 1394 نیز توسط نشر هرمس منتشر گردید.
پیمان یزدانیان، متولد 1347 در تهران و فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف تهران، فراگیری پیانو را از سن 6 سالگی زیر نظر فرمان بهبود آغاز کرد. از 12 سالگی نزد پلوس خفری، هارمونی و آهنگسازی را آموخت و بعدها در کلاس های تکمیلی دانشگاه تهران با حضور اساتید دانشگاه های وین و گراتس و در دوره ای در مارسی فرانسه زیر نظر استاد ژینت گوبرت شرکت کرد. او با حضور در رقابت های بین المللی نوازندگی پیانو در کنکور موسیقی فرانسه در سال 78 موفق به کسب دریافت جایزه دوم و یک سال بعد در همان رقابت رتبه نخست را کسب کرد. از سال 58 تا کنون بیش از 50 قطعه موسیقی برای پیانو ساخته که اکثر آن ها در کنسرت های متعدد در تهران و پاریس اجرا شده اند. همچنین آلبوم های «از انعکاس شهرهای دور»، «همراه با باد»، «سوئیت ها»، «گذر»، «برداشت اول» و «برداشت دوم» تعدادی از آلبوم هایی هستند که میتوان از کارنامه هنری وی به ایشان اشاره کرد.
رضا عسگرزاده و حسام اینانلو نیز حدود دو سال است که با یکدیگر همنوازی می کنند و اجرای این دو در جشنواره موسیقی فجر سال 97 نیز با اقبال مخاطبان همراه بود.

حسام اینانلو متولد 1366 و نوازنده کمانچه و کارشناس علوم اجتماعی ست که موسیقی را نزد اردشیر کامکار و استاد محمدرضا لطفی فرا گرفت. «رام»، «یال و باد»، «وهم»، «هنگام که گریه می دهد ساز»، «شب آیینه های نور»، «همساز»، «صبح امید» و «رهگذار» از جمله آثار وی در قالب آلبوم هستند.

رضا عسگرزاده نیز در سال 1347 در تهران متولد شد و خود، اقدام به تمرین و آموختن تئوری موسیقی، نوازندگی پیانو و خوانندگی نمود. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه تهران در رشته اقتصاد، شروع به نواختن پرکاشن و درامز کرد و سپس به همراه کریستف رضاعی اقدام به تاسیس گروه آریا موزیکا نمود و در کنسرت ‌های متعددی در ایران و هند حضور داشت. در سال 1380 برای شرکت در دوره انترنی زیر نظر استاد پیر هامون و پیر بُراگنو راهی پاریس شد. او سابقه بیش از10 سال عضویت در گروه کر ارکستر سمفونیک تهران را نیز در کارنامه دارد، همراهی نمود و از اعضای ثابت گروه مشهور نور نیز هست. او که علاقمند به مهندسی صوت بود و آن را به صورت خودآموز فراگرفته بود، از سال 1374 با همراهی کریستف رضاعی در حوزه صدابرداری و ضبط نیز فعال شد و مسئولیت ضبط های استودیویی و زنده بسیاری از آثارهرمس را نیز بر عهده دارد.

گفتنی ست، علاقمندان به حضور در این کنسرت سه نوازی می توانند از طریق سایت تیوال اقدام به خرید بلیت کنند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005