آلبوم «آبی خاکستری» اولین اثر مستقل داریوش آذر روانه بازار موسیقی شد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 3 تير 1398 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ ایمان فرهادی: نخستین اثر مستقل «داریوش آذر» با نام «آبی خاکستری» به همت نشر و پخش جوان روانه بازار موسیقی شد. 

داریوش آذر که طی سال های 1388 تا 95 سابقه همکاری با گروه های «دنگ شو»، «پالت» و «دال» را در کارنامه هنری دارد، در آلبوم «آبی خاکستری» که فضایی توامان عاشقانه و اجتماعی تخت تاثیر از احوالات زمانه اش دارد، بجز خوانندگی، ساخت موسیقی و نوازندگی کنترباس را نیز بر عهده داشته است.

«بر اساس یک داستان واقعی»، «زمین چرکین»، «تا به کجا»، «آبی خاکستری»، «اینک مهرتو»، «سیاه سفید»، «فانوس»، «ناگزیر»، «طعنه بزن»، «بوسه بزن» (برگرفته از آهنگ berimbass  اثر Renaud Garcia Fons ) و «آغاز» 11 قطعه این آلبوم هستند که اشعارشان از بین سروده های شفیعی کدکنی، حمید مصدق، احمد شاملو، رضا براهنی، داریوش آذر، اهورا ایمان و زنده یاد افشین یداللهی انتخاب شده و محمد شریعت و آرش پاکزاد، کاوه عابدین، صادق تسبیحی، پیمان حاتمی، رضا فرهادی وظیفه ضبط، میکس و مسترینگ آن ها را بر عهده داشته اند.

امین طاهری و بهتاش ابوالقاسم (درامز)، پیمان حاتمی و مجید حیدری (گیتار الکتریک)، میلاد عالمی و پدرام فریوسفی (ویولن و آلتو)، مهرداد عالمی (ویولنسل)، فراز عقیلی (پیانو)، نوید زمردی (گیتار)، ابراهیم علوی (گیتار آگوستیک)، سیاوش مولایی (کمانچه)، آتنا اشتیاقی (ویولنسل)، شیده شکرآبی (هارپ) و سعید نبیعی (ترومپت) نوازندگانی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند.

همچنین در چند قطعه محمد شریعت، گروه پالت، صادق تسبیحی، نوید زمردی و آئین احمدی فر، وی را در امر آهنگسازی و تنظیم کنندگی یاری داده اند.

داریوش آذر متولد مرداد 1362 است که از 10 سالگی فراگیری موسیقی را با گذراندن دوره های آموزشی تنبک، پیانو، کلارینت و آواز کلاسیک آغاز می کند و سپس فعالیت حرفه ای موسیقی را با ورود به دانشگاه هنر تهران و نوازندگی ساز تخصصی کنترباس در سال 1380 پی می گیرد.

اولین تجربه بزرگ و حرفه ای هنری او پس از گرفتن مدرک موسیقی، پیوستن به گروه استاد «محمدرضا شجریان» بود و از سال 90 نیز همکاری با «همایون شجریان» را آغاز کرد و در آلبوم «خداوندان اسرار» به نوازندگی پرداخت.

گفتنی ست، علاقمندان می توانند از طریق سایت بیپ تونز این آلبوم را به صورت آنلاین خریداری کنند و نسخه فیزیکی آن نیز به زودی در فروشگاه های معتبر آثار فرهنگی و هنری قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی  001بنر داخلی 002بنر داخلی 003بنر داخلی 004بنر داخلی 005