آلبوم «با ما دمی» به خوانندگی امیر اثنی عشری و موسیقی کوروش شاهانی منتشر شد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 24 تير 1398 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیا شیرازی: آلبوم «با ما دمی» به خوانندگی امیر اثنی عشری و آهنگسازی و نوازندگی سنتور کوروش شاهانی به منظور دانلود قانونی در سایت بیپ تونز قرار گرفت. 

این اثر که توسط موسسه فرهنگی ـ هنری نوای مانای میهن منتشر شده، در قالب 6 قطعه به نام های تصنیف «هلاک من . . .»، «سنتور و نی»، تصنیف «شکن در شکن»، «ساز و آواز» و تصنیف «با ما دمی» با اشعاری از سعدی، حافظ، امین ایرانپور، حافظ و فروغی بسطامی روانه بازار موسیقی شده است.

هوشمند عبادی (نی)، محسن دیلم صالحی (عود) و خشایار شاهانی (تنبک) دیگر نوازندگانی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند و محمدباقر زینالی و مازیار شاهی نیز به ترتیب عهده دار صدابرداری و میکس و مسترینگ قطعات این اثر در استودیو هورآهنگ بوده اند.

کوروش شاهانی در حاشیه این آلبوم نوشته است: «باری خرسندم که هنر ساز و آواز در موسیقی ایرانی اولویت نخست یکایک دست ‌اندرکاران این مجموعه بوده و از همین روی است که ضبط تمامی بخش‌ های تک‌ نوازی، دونوازی و ساز و آواز در استودیو به صورت همزمان «آنسامبل» صورت پذیرفته است».
امیر اثنی عشری که خوانندگی آلبوم «با ما دمی» را بر عهده داشته است، متولد سوم مرداد سال 1363 و دارای مدرک دکتری زبان و ادبیات فارسی و مدرس آواز موسیقی ایرانی است.  دوره های آواز و تحلیل ردیف آوازی و نوازندگی سه تار را از سال 1378 نزد استادانی چون طهمورث شاهرخی، صدیق تعریف، مهران مهرنیا، کریم صالح عظیمی، زنده یاد محمدرضا لطفی و همچنین محمدرضا شجریان گذراند. همکاری با گروه «شیدا»، حضور در گروه «نهفت» زمان تولید آلبوم «ایران هنگام کارست» به سرپرستی جهانشاه صارمی،  آلبوم تصویری کنسرت گروه های سه گانه «شیدا» به سرپرستی و نوازندگی محمدرضا لطفی، آلبوم «پاسداشت از شیوه طاهرزاده»، آلبوم «سوی بی سو» به آهنگسازی محمدعلی نجف پور، خوانندگی در آلبوم های «خیام خوانی» و «سلوک» به ترتیب به آهنگسازی پیمان سلطانی و نفیسه غلامپور، نگارش رساله دکتری با موضوع «سیر تطور تصنیف و ترانه در ایران از قاجار تا امروز»، تألیف چهار جلد کتاب با نام‌های «ضحّاکِ مار دوش»، «پادشاهی منوچهر و داستان زال و رودابه»، «هفت خوان و داستان رستم و سهراب» و «داستان رستم و اسفندیار» با همکاری انتشارات آوای سورنا، نگارش مقاله های «محمدرضا لطفی و تأثیر او بر موسیقی ایران» و «حسین خواجه امیری (ایرج) و ویژگی های آواز او» در کنار کنسرت های داخل و خارج از کشور از جمله فعالیت هایی ست که در کارنامه هنری امیر اثنی عشری برجسته است. 

کوروش شاهانی (آهنگساز، نوازنده و مدرس سنتور و دایره) نیز متولد 1368 و دارای مدرک دکترای دامپزشکی و مدرک ممتاز خوشنویسی از انجمن خوشنویسان ایران است که از سال 80 فراگیری موسیقی را نزد اساتیدی همچون مجید کیانی، محمدرضا لطفی و فرید خردمند آغاز می کند و تا به امروز آلبوم «نام تو» و «با ما دمی» به آهنگسازی و نوازندگی وی منتشر شده است.
لازم به ذکر است، علاقمندان به تهیه این آلبوم که مراسم رونمایی آن در تاریخ 14 تیر ماه از ساعت 18 موسسه فرهنگی هنری هفت اقلیم برگزار شد، می توانند از طریق سایت بیپ تونز اقدام به خرید آنلاین کنند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005