«نیما کشاورزی» به عنوان رهبر مهمان با ارکستر سمفونیک تهران به روی صحنه می رود

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 23 مهر 1398 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ امید یزدانفر: ارکستر سمفونیک تهران در تازه ترین اجرای خود، طی روزهای هشتم و نهم آبان از ساعت 21:30 دقیقه در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

در این کنسرت، «شهرداد روحانی» به عنوان مدیر هنری حضور دارد و «نیما کشاورزی» در مقام رهبر مهمان با این ارکستر به هنرنمایی خواهد پرداخت تا در دو قسمت قطعاتی برگزیده از موسیقی کلاسیک جهان بخصوص قطعاتی از آثار فرانسوی و ایتالیایی برای علاقمندان اجرا شود.

طبق برنامه ارائه شده، درقسمت اول این کنسرت، اورتور  La Gazza ladra اثر جواکینو روسینی آهنگساز ایتالیایی، سوویت  Ma mere l’ Oye اثر موریس راول آهنگساز و نوازنده فرانسوی و در قسمت دوم برنامه، سمفونی شماره یک بتهوون نواخته می ‌شود.

نیما کشاورزی که مدیر هنری و رهبر ارکستر فلورانس ایتالیا بوده است، موسیقی را در کنسرواتورهای فلورانس و بروکسل فرا گرفته و در سال‌های اخیر به عنوان رهبر ارکستر با برخی از معتبرترین ارکستر‌های اروپا در شهرهایی چون رم، بروکسل، تورین، والنسا، بولونیا و فلورانس همکاری داشته است.

همچنین شهرداد روحانی، آهنگساز و رهبر ارکستر، ویولنیست، پیانیست ایرانی مسیر حرکت به سمت موسیقی را از سن پنج سالگی آغاز کرد، زمانی که تحت تعلیم پدر خویش نواختن ویولن را آموخت. هنگامی که وارد هنرستان موسیقی تهران شد، با آموزگاری سوئیسی به نام بازیل و معلمی ارمنی به نام حق نظریان که نواختن پیانو را به او آموزش می داد، درس خواند؛ آنها به مدت هفت سال با یکدیگر کار کردند.
شهرداد نه تنها از تمام بزرگان موسیقی که در آن زمان در هنرستان درس می دادند، از جمله مصطفی کمال پورتراب، بلکه از برادرش بزرگترش انوشیروان روحانی و جواد معروفی هم آموزش گرفت.

شهرداد روحانی پس از تحصیل در هنرستان موسیقی تهران، خانواده خود را که بسیاری از آنان هنوز در ایران هستند ترک و به اتریش سفر کرد. او در اتریش در آکادمی و هنرستان های موسیقی وین حاضر شد. سپس در اوایل دههٔ 80، بورس تحصیلی برای مطالعۀ موسیقی در دانشگاه یو سی ال ای آمریکا را پذیرفت و به این کشور رفت.

وی تاکنون نه تنها قطعات مختلفی را در سبک های متفاوت ساخته، بلکه جوایز زیادی را نیز دریافت کرده است. او همچنین از دانش آموختگان هنرستان هنرهای زیبا (کنسرواتوار) وین در اتریش است و جوایز و بورسیه های تحصیلی مختلفی، هم در اروپا و هم در آمریکا دریافت کرده است.

گفتنی ست، علاقمندان به حضور در این اجرا می توانند از طریق سایت ایران کنسرت اقدام به خرید آنلاین کنند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005