به همت مؤسسه فرهنگی ـ هنری «راد نواندیش»

برگزاری آیین نکوداشت صدمین سال تولد استاد «علی تجویدی» در تالار وحدت

« بازگشت به لیست | یکشنبه 12 آبان 1398 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شروین فریدنیا: آیین نکوداشت صدمین سالروز تولد استاد «علی تجویدی» 16 آبان در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

مراسم نکوداشت این آهنگساز و نوازنده فقید موسیقی ایران به همت موسسه فرهنگی ـ هنری «راد نواندیش» به مدیریت بردیا صدرنوری با مشارکت بنیاد فرهنگی ـ هنری رودکی کار خود را از ساعت 21:30 دقیقه روز پنجشنبه کار خود را آغاز خواهد کرد.

در این مراسم که با حضور تعدادی از هنرمندان شاخص و پیشکسوت موسیقی کشورمان میزبان علاقمندان است، روزبه کلانتر (نوازنده ویولن و از شاگردان استاد علی تجویدی) به همراه داود یاسری (نوازنده پیشکسوت تنبک) به اجرای دونوازی می ‌پردازند و سپس بردیا صدرنوری نیز بر اساس آثاری از استاد تجویدی قطعاتی را با  بداهه ‌نوازی پیانو اجرا می کند و در پایان هم ارکستر ملی «مهر» به رهبری ناصر ایزدی و خوانندگی محمد صرفه‌ جو چند اثر از این هنرمند سرشناس را به روی صحنه خواهد برد.

همچنین در این برنامه، نماهنگی درباره زندگی و آثار استاد علی تجویدی پخش می ‌شود که در آن خانواده زنده‌ یاد تجویدی و چند هنرمند برجسته موسیقی سخن خواهند گفت.

استاد «علی تجویدی» متولد 15 آبان 1298 نوازنده ویولن و سه تار، آهنگساز، پژوهشگر و نویسنده، موسیقی را از کودکی نزد پدرش هادی تجویدی با فراگیری فلوت آموخت و سپس نزد حسین یاحقی ویولن را فراگرفت و آثار متعدد و ماندگاری را در همکاری با خوانندگان برجسته ارائه داده است. وی 24 اسفند 1384 در سن 86 سالگی بر اثر بیماری سرطان دار فانی رو وداع گفت.   

گفتنی ست، علاقمندان به حضور در این برنامه می توانند از طریق تماس با شماره های 88528147 و 88528148 کارت حضور دریافت کنند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005