+ گالری تصاویر

اجرای پرفورمنس «ریشه در باد» اثر باربد هنرمند به نیمه راه رسید

« بازگشت به لیست | دوشنبه 30 دی 1398 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 3 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیا شیرازی: پرفورمنس «ریشه در باد» اثر باربد هنرمند که هر شنبه در پردیس تئاتر سپند به روی صحنه می رود، به نیمه اجرا رسید.

«باربد هنرمند» که آلبوم قابل تامل «ریشه در باد» را در قالب 8 قطعه به نام های «باغبان وفادار» (اول و دوم)، «شکوفه های تو در باغ»، «آفت ها»، «روز کذایی» (حمله آفت ها)، «سرود گرگ های پیروز»، «خلوت گندم ها» و «تنیده در باد» در کارنامه هنری خود دارد، در تازه ترین اقدام هنری خود میزبان علاقمندان در پرفورمنسی با همین نام است که از 21 دی ماه طی چهار هفته (شنبه شب ها) در سالن شماره یک پردیس تئاتر سپند به نشانی تهران، خیابان کریمخان، آبان جنوبی، خیابان سپند، پلاک 69 اجرا می شود.

قطعات «ریشه در باد» داستانی را در بستر موسیقی روایت می کنند که روایتی از گذشته یک هنرمند است که در استعاره ذهنی وی در قالب یک باغ و باغبانش شکل می گیرد و پس از سال ها در دیداری با معشوق جوانی اش این خاطرات و دغدغه ها به تصویر کشیده می شوند و در واقع، تلفیقی از دو هنر در این آلبوم کنار هم جای گرفته است. تمام جزئیات تصویرسازی و فضاسازی نه با استفاده از المان های بصری بلکه با تکیه بر درک شنوایی مخاطب به او القا می شوند که «باربد هنرمند» در کنار اجرا و ساخت موسیقی، نوازندگی گیتار الکتریک و گیتار آکوستیک را نیز برعهده دارد.

این پرفورمنس که تا پایان کار خود دو اجرای قابل رزرو دیگر برای روزهای 5 و 12 بهمن در ساعت 19 دارد، به علت خلق هارمونی میان موسیقی، حرکت و تصویر در بستری واحد و انسجام یافته، اجرایی ست با ساختاری متفاوت نسبت به آنچه این روزها بر صحنه تئاتر شاهدش هستیم.

هومن ایرائی (گیتار)، محمد بهرامی (پیانو)، یاسمین ابوحیدری (ویولنسل)، میلاد عباسی (درامز)، آرین دارابی (کلارینت و هارمونیکا) نوازندگان این پرفورمنس بوده و مصطفی مرادیان (طراح صحنه)، عطا سرمست (تصویربردار و تدوینگر)، امیر امیری (مشاور بخش نمایش)، سجاد شریفی فر (پرفورمر)، رها امامی (دستیار تولید) نیز دیگر عوامل تولید آن هستند.

قابل ذکر است، این پرفورمنس در هشت اپیزود پیوسته از تک نوازی و دوئت با تم‌‌ های کلاسیک و باروک تا گروه نوازی در سبک‌های معاصر اجرا می شود. به علاوه می توان به کارگیری صدای بازیگران و تصویرسازی‌های صوتی در پس زمینه‌ موسیقی را وجه تمایز بخش شنیداری این پرفورمنس دانست. همچنین ویدئو آرت و اجرای رقص مدرن، المان ‌های دیداری این اثر است  که در ترکیب با بخش موسیقی، قالبی واحد و منحصر به فرد شکل می ‌دهند.

گفتنی ست، علاقمندان می توانند برای تهیه بلیت خود به صورت آنلاین به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

* در ادامه می توانید عکس هایی از آخرین اجرای این پرفورمنس را از نگاه دوربین «سارینا قهرمانی» و «حنانه عباسی» ببینید:


 

ارسال نظر
علی : نظر شرکت کننده
0 0
خیلی جالب بود فکر کنم اولین باره همچین سبکی اجرا میشه
مسعود : اجرای زیبا
0 0
بسیار کار عالی وخاصی بود تبریک به اقای هنرمند
مرتضی کدخدایی : تئاتر
0 0
ای کاش اجراهای اینطوری که باب سلیقه همه مردم نیست براشون خیلی تبلیغات میشد اینجوری فقط یکسری از دانشجوهای موزیک و تئاتر علاقمند میشن برن چون این کارها خیلی عام پسند نیس
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005