نوای دلنشین «حسین ضروری» در پهنه پر افتخار تالار رودکی

« بازگشت به لیست | جمعه 2 اسفند 1398 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سل.نیوز: شامگاه چهارشنبه 30 بهمن ماه 1398 «حسین ضروری» با همراهی ارکستر و گروه کر 140 نفره «آوای شفق» در تالار رودکی به روی صحنه رفت.

این کنسرت به سرپرستی و خوانندگی حسین ضروری، رهبری سرژیک میرزاییان و به مدیریت ارکستر رضا پیرجانی با حضور نوازنده های سرشناس کشور به روی صحنه رفت و با استقبال کم نظیر مخاطبان جشنواره قرار گرفت.

ارکستر و گروه کر آوای شفق را می توان یکی از بزرگترین ارکسترهای فعال کشور دانست که در سال 91 توسط حسین ضروری تاسیس شده است.

آوای شفق اولین گروه موسیقی حاضر در سی سومین جشنواره فجر بود که تمامیه بلیطهایش در همان روزهای اول به پایان رسید و شاید بتوان گفت جزو معدود گروهایی بود که در جشنواره با سالن مملو از جمعیت رو به رو شد .

عمده تنظیم ارکسترال قطعات همچون «آه دلبر» ،«سن سیز اولان» ، «ایران ای وطن» توسط حسین ضروری انجام شده بود و تعدادی از قطعات نیز به صورت مشترک با همکاری رضا پیرجانی مدیر ارکستر انجام شده بود.

قطعه کلاسیک Stabat Mater اثر شوبرت یکی از قطعات زیبایی بود که توسط گروه کر و ارکستر اجرا شد ،تعدادی از ساخته های حسین ضروری نیز همچون "ایرانم ای وطن" و "روزهای من" در رپرتوار اجرا قرار داشت که با استقبال بی نظیر حضار مواجه شد ،سایر قطعات اجرایی را آثار فولکلور کلاسیک آذری و فارسی تشکیل میداد.

از نوازندگانی که در این کنسرت حضور داشتند میتوان به دانیال جورابچی (کنسرت مایستر)، رضا پیرجانی (سولیست ویولن و پیانو)، آرمین قضاتی (ویولن)، کورش کشاورز (شف‌ ویلنسل)، رکسانا ریحانیان (شف آلتو)، پارسا کلانتری و علی دل انگیز (ویولن) ، مهران امیر اصلانی (سرپرست کوبه ای)، مهرداد محمودی(پیانو)، نیلوفر کامیابی (عود)، سرمه صالحیان (پیانو و گروه کر) ، فرامرز جوادی (تار آذری)، امیرحسین سجادی (درامز) و فرهاد صفی پور (ناقاره) اشاره کرد.

 

* در ادامه می توانید عکس های این اجرا را از نگاه دوربین احسان روضاتی، مریم عابدی و علیرضا رمضانی ببینید.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005