به همت مرکز موسیقی حوزه هنری

آلبوم «نجوای جان» اثر استاد «سید احمد مراتب» منتشر شد

« بازگشت به لیست | جمعه 12 ارديبهشت 1399 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ امید یزدانفر: آلبوم مناجات ‌ها و آوازهای آیینی  «نجوای جان» اثر سید احمد مراتب توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد.

این آلبوم شامل هفت قطعه به نام های «مردان خدا جز ز خدا دل ببریدند»، «شرف مرد به جود است و کراکت به سجود»، «نیمه شب خلوت رازی دارم»، «تویی آنکه سکه سلطنت زده حق به نام تو یا علی»، «ای که به عشقت اسیر خیل بنی آدمند»، «قامتت را چو قضا بهر شهادت آراست» و «نور وجود از طلوع روی حسین است» بر اساس اشعاری از قاسم رسا، سعدی، غلامحسین جواهری، صغیر اصفهانی و فواد کرمانی است که در بیات ترک، سه گاه، افشاری، شوشتری ـ اصفهان و دشتی اجرا شده اند.  

سروش بخشش به عنوان مدیر تولید در این اثر حضور داشته و یاسر فلاح پور و اشکان کمانگری در استودیو پژواک پالایش صدای قطعات این آلبوم را بر عهده داشته اند.

استاد «سید احمد مراتب» متولد اول شهریور ماه سال 1331 در اصفهان، پدر و پدربزرگ او هر دو از بزرگان موسیقی آیینی و از ارادتمندان به اهل بیت بودند. در شش سالگی و پس از درخشش در آزمون قرائت قرآن، مرحوم عبدالحسین سپهری نژاد ردیف های آوازی را به او آموزش داد و از سالگی هم به شاگردی استاد محمدرضا شمشیری درآمد. استاد مراتب از نخستین شاگردان «تاج اصفهانی» است که با جدیت، پشتکار و استعداد سرشار خود، از زبان ایشان مفتخر به لقب «دره التاج» شده است.

همچنین وی نخستین ایرانی است که در سال 1353 شمسی موفق شد بر بام کعبه اذان بگوید. وی در چهارده سالگی وارد رادیو شد و با هنرمندانی همچون حسن کسایی، جلیل شهناز، ادیب خوانساری و . . . همکاری داشت. وی برای درک هر چه بیشتر فنون و رموز و ظرائف آوازها و اشعار مذهبی از محضر اساتیدی همچون علامه جلال الدین همایی بهره برده است.

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005