«لیلو»؛ پنجمین قطعه از پروژه «در خانه، بی‌ مرز» گروه «رستاک» منتشر شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ پرنیان نوایی: تک قطعه «لیلو» بر اساس یک ترانه کردی کرمانجی به عنوان تازه ترین اثر گروه موسیقی «رستاک» برای دانلود در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

سیامک سپهری (سرپرست گروه و نوازنده تار)، فرزاد مرادی (خواننده و نوازنده باغلاما)، بهزاد مرادی (خواننده و نوازنده سازهای کوبه‌ ای)، اکبر اسماعیلی پور (عود)، دینا دوستی (کمانچه و کمانچه آلتو)، حامد بلند همت (سرنا)، مجید پوستی، امید مصطفوی و پریسا اینانلو (سازهای کوبه‌ ای)، صبا جمالی و یاسمن نجم‌الدین (قانون)، سپهر سعادتی (گیتار بیس) اعضای گروه «رستاک» هستند که در این اثر که پنجمین قطعه از پروژه «در خانه، بی ‌مرز» محسوب می شود، هنرنمایی کرده اند.

همچنین قطعه «لیلو» در استودیو کرگردن توسط مجید پوستی و رضا فرهادی به ترتیب ضبط و میکس و مسترینگ شده است. لیلا مرآت به عنوان مدیر هنری و مهدی فرشچی نیز در سمت مدیر اجرایی این گروه را همراهی کرده اند.
گفتنی ست، گروه موسیقی «رستاک» پس از سال ها پژوهش، تولید و انتشار آثار مختلف در حوزه موسیقی فولکلور ایرانی و بازسازی آثار ماندگار در این حوزه، مدتی ست در قالب پروژه برون مرزی «در خانه، بی مرز» و انتشار قطعاتی از  کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، افغانستان و عراق، این بار به سراغ قطعه «لیلو» به عنوان یک اثر قابل تامل از کشور ترکیه به زبان کردی کرمانجی رفته است.

کردهای کرمانج در کشور ترکیه بخش قابل توجهی از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند و با توجه به اشتراکات زبانی با کردهای کرمانج ایران، ضمن پایبندی به آداب و رسوم خود، موسیقی را به عنوان بخش مهم و جدایی ناپذیر از فرهنگ خویش حفظ کرده اند.

قابل ذکر است، علاقمندان می توانند این قطعه را که با همکاری شرکت نشر و پخش «جوان» و «پردیس رکوردز» تولید شده است، از طریق سایت بیپ تونز به صورت رسمی تهیه کنند و قرار است تمامی عواید حاصل از فروش این آهنگ، به کادر درمان و پزشکی کشور اهدا شود. این اثر از طریق سایت های «آی تونز» و «آمازون» نیز قابل دسترس و خرید است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005