یادمان استاد «حسین تهرانی»

فراخوان اولین جشنواره مجازی «تنبک نوازی» منتشر شد

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 8 خرداد 1399 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ روزبه فرهمند: فراخوان اولین جشنواره مجازی «تنبک نوازی» یادمان استاد «حسین تهرانی» توسط دبیرخانه این رویداد موسیقایی منتشر شد.

در متن این فراخوان آمده است: دبیرخانه نخستین جشنواره «تنبک نوازی» یادمان استاد «حسین تهرانی» ویژه نوازندگان داخل و خارج از کشور آیین نامه اجرایی خود را به شرح ذیل به اطلاع عموم عزیزان شرکت کننده اعلام می دارد:
موارد این آیین نامه جهت شرکت کنندگان 3 گروه سنی الف، ب و ج خواهد بود و برای مرحله اول رقابت ها در نظر گرفته شده است.  

کلیه شرکت کنندگان مراحل این آیین نامه را به دقت مطالعه و طبق دستورالعمل ذکر شده جهت شرکت در مرحله نخست رقابتی گروه سنی خود را اجرا نمایند.


گروه سنی «الف»
شرکت کنندگان این گروه سنی از 10 الی 17 سال در نظر گرفته شده است. ‌( تبصره چنانچه شرکت کننده ای کمتر از ده سال داشته باشد و توانایی و قابلیت اجرایی خوبی داشته باشد، می تواند در این گروه سنی به شرط موافقت هیات انتخاب و داوری شرکت نماید).


گروه سنی «ب»
شرکت کنندگان این گروه سنی از 18 الی 25 سال در نظر گرفته شده است.


گروه سنی «ج»
شرکت کنندگان این گروه سنی از 26 الی 35 سال در نظر گرفته شده است.


اطلاعات مربوط به ثبت نام شرکت کنندگان و نحوه ارسال آثار در روز چهارشنبه 7/3/99  در آيین نامه و پست جداگانه ای به سمع و نظر عزیزان شرکت کننده خواهد رسید. / با تشکر، دبیر جشنواره -  ثریا حسین پور


استاد «حسین تهرانی» متولد سال 1290 در تهران، تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان امیر اتابک به پایان رساند. موسیقی را نزد استاد حسین خان اسماعیل زاده از سال 1307 فرا گرفت و سپس در محضر اساتیدی همچون رضا روانبخش، مهدی قیاسی و کنگرلو این هنر را ادامه داد تا توانست در کنار ابوالحسن خان صبا به تعلیم موسیقی بپردازد و با ایجاد تحولی اساسی در ضرب نوازی و تنبک، این ساز را به یکی از مهمترین های موسیقی سنتی بدل کند. استاد در تاریخ ششم اسفند سال 1352 درگذشت و در گورستان ظهیرالدوله به خاک سپرده شد.  

لازم به اشاره است، علاقمندان به حضور در این فستیوال می توانند از طریق صفحه اینستاگرام به نشانی  tehranii_festival با دبیرخانه در ارتباط باشند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :