با تقدیم به فرهنگ کهن ایران

آلبوم «شیوشگان» تازه ترین اثر «مسعود نکویی» منتشر شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 18 تير 1399 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ سامان قهرمان زاده: یازدهمین آلبوم گروه آوازی «مهر وطن» با عنوان «شیوشگان» به آهنگسازی و تنظیم کنندگی «مسعود نکویی» برای خرید آنلاین بر روی سایت بیپ تونز قرار گرفت.

«مسعود نکویی» موسیقیدان و پژوهشگر اهل کرمان و بنیانگذار و سرپرست گروه آوازی «مهر وطن»، مدرس سلفژ، آواز و پیانو که تالیفات و مقاله های زیادی در زمینه موسیقی و کرال دارد، در تازه ترین اقدام هنری خود آلبوم «شیوشگان» را در قالب 8 قطعه به نام های «بلمبون»، «چهارشنبه سوری»، «دان بَ دان»، «دمنوش»، «پرجدا»، «گرگان»، «دایا» و «شیوشگان» با بهره گرفتن از اشعار فولکلوریک ضمن همکاری با موسسه فرهنگی ـ هنری نسل مهر کرمان به علاقمندان ارائه کرده است.

این آهنگساز در حاشیه آلبوم خود نوشته است: «آوازهای گروهی چند صدایی ملی و محلی روایتگر اصالت ها و هویت ها و آداب و رسوم هر ملت هستند که با لهجه ها و گویش های هر اقلیم رنگ آمیزی می شوند. مجموعه شیوشگان شامل آلبوم موسیقی و کتاب پارتیتور و به صورت دو زبانه منتشر شده است تا هنرمدان و پژوهشگران علاقمند بتوانند از آن استفاده نمایند. تنظیم نغمه های متنوع فرهنگ های ایرانی از جمله لری و گیلانی نیز در این آلبوم موسیقی آورده شده است. امید است در آینده آوازهای گروهی چند صدایی برای تمامی فرهنگ ها تولید و اجرا گردد تا این میراث معنوی پایدار بماند. این مجموعه را به فرهنگ کهن ایران تقدیم می کنم».

لازم به ذکر است، از جمله تالیفات وی می توان به کتاب های «فنون آوا و نوا»، «پارتیتور یشکی»، «پته»، «کاروانسرا» و «پخ پخو» اشاره کرد. در کل بیش از 50 اثر در زمینه موسیقی کر و موسیقی کرال آکاپلا پلی فونیک از وی منتشر شد. همچنین سبک‌های موسیقی جدیدی همانند کرراک، موزیکیوم، اکتاپلا نیز از دیگر زمینه ‌های فعالیت ایشان است.

علاقمندان به پیگیری آثار این هنرمند می توانند از طریق صفحه ایشان در اینستاگرام با آی.دی dr.masoudnekooei  با ایشان در ارتباط باشند.

 

* برای حمایت از اهالی موسیقی لطفا این آلبوم را به صورت ارجینال تهیه کنید.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005