به همت موسسه فرهنگی ـ هنری «ماهور»

آلبوم موسیقی نواحی «هورک هورک» با صدای استاد «حسین عزیزی پور» منتشر شد

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 31 تير 1399 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهنام صادقی: آلبوم موسیقی نواحی «هورک هورک» با آواز استاد «حسین عزیزی پور» با قطعاتی از موسیقی شمال خراسان توسط موسسه فرهنگی ـ هنری ماهور منتشر شد.

«گوهر جان»، «هورک هورک»، «الله مزار»، «مریم»، «خانسالار» و «مروارید» نام شش قطعه این آلبوم هستند که توسط سعید طهرانی زاده به عنوان پژوهشگر و مترجم اشعار و نگارنده متن در این آلبوم انتخاب شده اند و خود نیز نوازندگی دوتار را در آن ها بر عهده داشته است.

آلبوم «هورک هورک» که در زمره آثار موسیقی نواحی ایران محسوب میشود به موسیقی شمال خراسان در منطقه قوچان توجه ویژه ای داشته و دارای روایتی کرمانجی و فارسی است.

طی یادداشتی در این آلبوم درباره بیوگرافی استاد عزیزی که خوانندگی قطعات آلبوم «هورک هورک» را بر عهده داشته، آمده است: «حسین عزیزی  پور» معروف به حسین عزیزی یکی از خوانندگان مشهور موسیقی شمال خراسان است. او در سال 1322 در شهرآباد بجنورد به دنیا آمده است.

صدای وی در جوانی و تا حدود میانسالی در رده  سوپرانو بوده و آثاری از وی موجود است که تونیک آن ها حدود نت می اکتاو چهارم است. کم و کیف چنین صدایی در میان خوانندگان این ناحیه که آثار آن ها در دسترس است، کم  نظیر و نادر است. کارگان او (مجموعه آثار موسیقایی مربوط به زمان یا مکانی خاص) شامل آهنگ هایی با کلام پارسی و کرمانجی است.

وی از آموزش های اساتید برجسته  ای همچون حجی ابراهیم سبزواری، حاج غلامحسن برازنده (معروف به نوازنده) و ولی رحیمی بهره  مند بوده است و در طول سال ها فعالیت خود، به همراه اساتید دیگری همچون حسن یزدانی، لطیف لطفی، نیازعلی صحرا روشن، آقاجان عطایی، پرویز دردی و خصوصاً خلیل یوسفی در مجالس و محافل اجرا داشته است.

گفتنی ست، علاقمندان به تهیه این آلبوم به صورت فیزیکی یا خرید آنلاین می توانند با مراجعه به سایت موسسه فرهنگی ـ هنری «ماهور» به نشانی  www.Mahoor.com  اقدام به تهیه این اثر کنند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005