آلبوم «رنج عاشقی» به خوانندگی «پوریا اخواص» توسط موسسه نوفه منتشر شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 22 مرداد 1399 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فرید شادکام: آلبوم «رنج عاشقی» به خوانندگی «پوریا اخواص» با موسیقی و نوازندگی تار «مجید مولانیا» توسط نشر موسیقی نوفه روانه بازار موسیقی شد. 

حمید قنبری و صابر سوری به ترتیب نوازندگی سازهای کوبه ای و عود را در این آلبوم بر عهده داشته اند و حسن خدایی نیا نیز در استودیو پاییز این قطعات را ضبط، میکس و مسترینگ کرده است.

«محو خیال»، «رنج عاشقی»، «جام رقصان»، «بی هیچ دردان»، «در پی او»، «موج رها» و «زمان کل» نام 7 قطعه این آلبوم هستند که اشعارشان از بین سروده های صبا عبدالهی، دیبا خسروی، هوشنگ ابتهاج و سعدی انتخاب شده است.

طی یادداشتی در این آلبوم آمده است: «رنج عاشقی، حکایت طریقی ست جانکاه که تمنایش مدام است و هجرانش بی پایان، عطشی ست نو به نو، در آن پای نهی به رهی شده ای سوی بی سو. به پاس رنجی که چراغ داران موسیقی ایرانی به دوش کشیده اند و تقدیم به عاشقانش».

«پوریا اخواص» که خوانندگی قطعات این آلبوم را بر عهده داشته، متولد سال 1360 در تهران و خانواده ای هنرمند و فارغ‌ التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی است که فراگیری آواز را از سال 1373 زیر نظر رضوی سروستانی آغاز کرد و پس از آن، دوره های آواز را نزد محسن کرامتی ادامه داد. در سال 1381 ضمن همکاری با حسین علیزاده، مبانی نظری موسیقی و تحلیل ردیف موسیقی ایرانی را نزد وی فرا گرفت.

همکاری با گروه های «هم آوایان» و «خورشید» به سرپرستی حسین علیزاده و مجید درخشانی، ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری بردیا کیارس و فریدون شهبازیان، ارکستر مجلسی «رسا» به رهبری بهنام ابوالقاسم، ارکستر موسیقی ملی نوجوانان و جوانان به رهبری مهرداد میرزایی و همچنین حضور در گروه های «صنم»، «نیستان»، «بحر نور» و «همنوازان حصار»، اجرا در فستیوال های معتبر بین المللی و خواندن آثاری همچون «سرود گل»، «باده تویی»، «عشقیم گل»، «ای سرخوشان»، «ریشه در خاک»، «چاووشی»، «سایه‌های مست»، «این هم حکایتیست» و . . . تنها بخشی از فعالیت هایی هستند که در کارنامه هنری وی به ثبت رسیده اند.

علاقمندان می توانند برای پیگیری آثار این هنرمند به صفحه اصلی وی در شبکه اجتماعی با آی.دی pouriaakhavass  مراجعه کنند.

 

* به منظور حمایت از اهالی موسیقی، لطفا این اثر را به صورت ارجینال تهیه کنید.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005