آلبوم «سرو شکسته» به خوانندگی محمد باقری روانه بازار موسیقی شد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 27 مرداد 1399 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فرید شادکام: آلبوم «سرو شکسته» با صدای محمد باقری و موسیقی ستار هشیاری پور توسط موسسه فرهنگی ـ هنری نوخسروانی باربد منتشر شد.

«شهر به شهر»، «ساز و آواز» (نوا به دشتی، تار)، «باد خزونی»، «ساز و آواز» (دشتی، عود)، «نفس نفس»، «ساز و آواز» (دشتی به سه گاه، نی) و «بحرالطویل سه گاه مرکب» نام قطعات این آلبوم هستند که اشعارشان از بین سروده های هاتف اصفهانی، حافظ و ستار هشیاری پور انتخاب شده اند.

ستار هشیاری پور (تار، تنبور و کمانچه)، بهنام ساطعی (کمانچه)، آرمان مهدیه و فرزاد میرزایی (سنتور)، پویا جهانمردی (ویولا)، محمدرضا نامدارپور (دف)، امیر مهدی مقدم (عود، تنبک و سازهای کوبه ای)، روح الله الله دادی (نی) و میثاق مهرپور (عود) نوازندگانی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند.

همچنین آرش صفا آرائی، سعید رضائی، حمید لالی، کامبیز جهانبخش و مجتبی صادقی در استودیو چکاوک زنده رود مسئولیت صدابرداری این اثر را بر عهده داشته اند.

سید علیرضا میرعلی نقی (موسیقیدان و پژوهشگر موسیقی) در حاشیه این اثر نوشته است: هنوز در موسیقی دستگاهی یا موسیقی کلاسیک ایران هنر تکنوازی، هنر بداهه نوازی است و فضای مطلوب آهنگسازی، رسیدن به روحیه خنیانگری است به این معنا که چند مولفه در مولف جمع آید و از زیبایی شناسی یکپارچه ای پیروی کند. در فضای موسیقی امروزین ما خنیاگران یعنی افرادی که همزمان کلام و موسیقی را بیافرینند و قدرت اجرایی (نوازندگی و یا گاه خوانندگی) را داشته باشند، بسیار کم و انگشت شمار هستند به همین دلیل نیز متاسفانه روحیه خنیاگری در ساخته های امروزین موسیقی ما تقریبا نایاب است. خوشبختانه این آلبوم با عنایت به روحیه خنیایی و توانایی در بداهه خوانی ساخته و پرداخته شده، اثری شایسته شنود محسوب می شود.

«محمد باقری درگاه» که خوانندگی این آلبوم را به عنوان نخستین آلبوم رسمی اش بر عهده داشته، متولد 1339 در آستانه اشرفیه است. آواز را نزد اساتیدی همچون سید نعمت اله ستوده، سیدرضا طباطبایی و رامبد صدیف جوهره آموخته و به مقام والای اجرای هنر آواز ایرانی در مکتب اصفهان رسیده است. وی در سی سال گذشته که کار حرفه ای خود را آغاز کرده، موفق به کسب مقام اول خوانندگی جنگ فجر اصفهان، مقام اول خوانندگی ششمین جشنواره تولیدات صدا و سیمای مراکز استان ها، خواننده برگزیده تولیدات فرهنگی آموزشگاه های سراسر کشور و . . . شده است.

ستار هوشیاری پور نیز متولد 1359، نوازنده، آهنگساز، تنظیم کننده و شاعر اصفهانی است. از جمله آثار وی به آلبوم های «سرآغاز»، «آوای شرق»، «از کوچ تا رهایی»، «دشت عاشقی»، «سرو شکسته»، «مرهم دل شمس و قمر»، «بی من مرو» و ... با صدای خوانندگان نامدار و آهنگ های متعدد در سازمان صدا و سیما به صورت تک آهنگ می توان اشاره کرد. همچنین آلبوم بی کلام «سرآغاز» از ساخته های ایشان، برنده بهترین آلبوم بی کلام سال 2016 شده است.

 

*  به منظور حمایت از اهالی موسیقی، لطفا این اثر را به صورت ارجینال تهیه کنید.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005