سومین آلبوم مستقل «آرش آقایی» با عنوان «در پرده ی پیدا» منتشر شد

« بازگشت به لیست | یکشنبه 13 مهر 1399 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ طاها خاتمی: آلبوم بی کلام دونوازی «در پرده ی پیدا» به آهنگسازی و نوازندگی عود «آرش آقایی» توسط موسسه فرهنگی ـ هنری پژواک آوای معاصر منتشر شد.

«پیش درآمد»، «درآمد»، «چهارمضراب»، «عراق»، «ضربی عراق»، «فرود» و «رنگ» نام هفت قطعه این آلبوم هستند که در کنار آرش آقایی، بنان گلکار نیز به عنوان نوازنده سازهای کوبه ای به هنرنمایی پرداخته است.

آرش آقایی که آلبوم «در پرده ی پیدا» سومین اثر مستقل وی محسوب می شود، در حاشیه آن نوشته است: «در پرده پیدا مجموعه ای است از ساخته ها، نوشته ها و بداهه نوازی هایی که به مدت شش سال ترجیع بند ذهنی ام بوده اند و در طول این زمان، به رغم درگیری با تجربه های متعدد و متفاوت، آن ها را به طور موازی در پس ذهن نگاه داشته ام. در پرده پیدا برایم تا امروز طولانی ترین زیسته هنری بوده و نه فقط به مثابه حامل بخشی از شکل نگاه کردن و زیستن که همچنین در مقام شکل دهنده ای فعال به تلقیاتم از عناصر موسیقایی محسوب می شود. امید است برای مخاطبان هم از سویی مایه لذت و از سوی دیگر محرک نوعی بازنگری در شکل تجربه کردن باشد».

گفتنی ست، آرش آقایی فارغ التحصیل نوازندگی موسیقی ایرانی از هنرستان موسیقی اصفهان و دارای رتبه 7 کنکور هنر و دانشجوی رشته آهنگسازی دانشگاه هنر تهران است که پیش از این، ابتدا آلبوم بی کلام «به عاشق آنچنان زیبد» را منتشر کرده بود. این آلبوم شامل 8 قطعه بوده که احمد نونهال خوانندگی آن را بر عهده داشته است و امیرعلی صمدانی (تار)، ذبیح اله وحید (کمانچه)، نیما پورفولادی (قیچک آلتو و کمانچه) و امیرمهدی مقدم (تنبک) در این اثر ساز نواخته اند.

دومین اثر نیز آلبوم بی کلام «تار و عود» با دونوازی آرش آقایی و غزل همایونی است که توسط موسسه فرهنگی ـ هنری چکاوک زنده رود روانه بازار موسیقی شده بود. این آلبوم شامل 9 قطعه و مجموعه دونوازی 3 موومانی حاصل هشت ماه تجربه و آزمون و خطا در مرحله خلق و شش ماه همکاری دوستانه دو نوازنده در مرحله نواخته شدن است.

به طور کلی گرایش وی به موسیقی ایرانی بیش از نگرش ملودی پردازانه به سمت نگرش آهنگسازانست و به طورعمده به نگرش فرمال و استفاده نو از المان های فولکلور اهمیت زیادی می دهد.

لازم به ذکر است، علاقمندان می توانند از طریق آی.دی Aghaie_arash  با این هنرمند در شبکه اجتماعی در ارتباط باشند و فعالیت های هنری ایشان را دنبال کنند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005