به خوانندگی «امیرناصر رنجبر»

آلبوم «مشتاق گل» با موسیقی و پژوهش «هوشنگ کامکار» منتشر شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 1 بهمن 1399 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ ثمین صفایی: آلبوم «مشتاق گل» به خوانندگی امیرناصر رنجبر و موسیقی هوشنگ کامکار، برای دانلود قانونی روی سایت بیپ تونز قرار گرفت.

این اثر که توسط موسسه فرهنگی ـ هنری «راوی آذر کیمیا» به علاقمندان عرضه شده، شامل چهار قطعه به نام های «مشتاق گل»، «خطابه شرقی»، «آواز صلح» و «گل باغ آشنایی» است که حاصل پژوهش و تحقیقات هوشنگ کامکار با مطالعه در اشعار سعدی، باباطاهر، عماد الدین نسیمی و م.آزاد مبتنی بر موسیقی ملی ایران است که هر کدام علاوه بر غنای حسی، بر اساس دانش موسیقی ساخته شده اند.

ارسلان کامکار (ویولن و آلتو)، علی جعفری پویان (ویولن)، نگار نوراد (ویولنسل)، نیریز کامکار (تار)، امیرناصر رنجبر (کمانچه) و آرین رضایی(دف) نوازندگانی هستند که در این آلبوم به هنرنمایی پرداخته اند و صبا کامکار نیز به عنوان همخوان در آلبوم «مشتاق گل» حضور داشته است.

همچنین این اثر در استودیو سیا به همت سیاوش کامکار و بهروز زندی توسل با همکاری رضا مهدوی ضبط شده است.

هوشنگ کامکار در توضیح این آلبوم نوشته است: «این اثر به سبک موسیقی ملی ایران برای ارکستر زهی و سازهای ایرانی تصنیف شده است. قسمت‌های آوازی اکثرا به صورت دوئت و کنترپوانتیک آوازی به‌ صورتی که نقش صدای مرد و زن یکسان است. اشعار قطعه «مشتاق گل» و «خطابه شرقی» بیش از پنجاه سال بود که در خاطره من از جوانی مانده بود تا اینکه توانستم آن‌ها را به موسیقی درآورم. همچنین در قطعه «آواز صلح» سعی کردم به شرایط پیچیده و ناعادلانه جنگ در سراسر جهان بپردازم و چهره سخیف آن را با اشعار مناسب باباطاهر و سعدی به تصویر بکشم».

لازم به اشاره است، هوشنگ کامکار در سال 1325 در سنندج به دنیا آمد. موسیقی را نزد پدرش استاد حسن کامکار آموخت و مدت 2 سال در هنرستان عالی موسیقی تهران به تحصیل موسیقی پرداخت. در سال 1354 به اخذ درجه لیسانس در رشته آهنگسازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران نایل آمد و سپس در کنسرواتوار سانتاچی چیلییای رم به تحصیل کنترپوان و فوگ پرداخت و درجه لیسانس موسیقی را در ایالات متحده آمریکا از دانشکده سانفرانسیسکو دریافت کرد. او به مدت 10 سال در دانشگاه هنر به تدریس موسیقی پرداخت و مدیریت گروه موسیقی این دانشگاه را به مدت 6 سال (از سال 1372 تا سال 1378) عهده دار بود. وی سرپرستی گروه موسیقی «کامکارها» را برعهده دارد و هم ‌اکنون یکی از اعضای شورای عالی خانه موسیقی ایران است.

 

* به منظور حمایت از هنرمندان و احترام به هنر ایشان، لطفا این آلبوم را به صورت ارجینال تهیه کنید.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005